مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت، گفت : یک میلیون و چهارصد هزار کرمانشاهی واجد دریافت سود سهام عدالت هستند .

امیر حمزه حیدریان گفت : در استان کرمانشاه یک میلیون و چهارصد نفر به ۲ روش مستقیم و غیر مستقیم مجوز دریافت سود سهام عدالت را دارند.

به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تا دیروز افرادی که سامانه سجام آن‌ها مشکلی نداشته سود سهام خود را دریافت و تعدادی از افراد که فوت کرده یا اطلاعات و شماره شبا حساب خود را اشتباه وارد سامانه وارد کرده‌اند سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نشده است.

آن دسته از افرادی که شماره شبا و اطلاعات ورود و خروج حساب خود را اشتباه وارد سامانه کرده‌اند می‌توانند برای دریافت سود سهام عدالت به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

در سال جدید بنا بر دستور رئیس اوراق بورس سامانه‌ای طراحی شده و ورثه افرادی که فوت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را بارگذاری کنند و پس از ثبت اطلاعات طبق قانون ارث سود سهام عدالت بین وارث تقسیم می‌شود.

راه‌اندازی این سامانه منوط بر سرور‌های قوه قضائیه، ثبت احوال و سازمان بورس است و برای مشخص شدن وراث متوفی می‌بایست پرسشنامه ماده ۱۹ مربوط به مالیات را کامل کنند و شرط اصلی این برنامه فعال شدن سامانه اوراق بورس است.

سود سهام عدالت به صورت هوشمند واریز شده و واریزی مرحله بعد ۲۹ اسفند بوده و افرادی که اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند هر چی سریع‌تر نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

در کمیسیون اقتصادی مجلس برای کسانی که هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند برنامه‌هایی وجود دارد که این اجرای این برنامه‌ها با تأیید شورای نگهبان و بودجه سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

مقدمات ثبت نام این افراد در مجلس فراهم شده و در برنامه‌های سال جدید دولت و مجلس بوده و در صورت موافقت اولویت ثبت نام جامانده‌ها افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.