سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ارزش پول روسیه به سبب تحریم‌ها سقوط کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه سبب بسته شدن بورس در این کشور شده، روبل (واحد پول روسیه) سقوط کرده و مسکو در حال نزدیک شدن به مرحله عدم توانایی پرداخت بدهی خود است.

او در ادامه تصریح کرد: ما برای مقابله با خودرو‌های زرهی روسیه، سامانه‌های دفاعی در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد. ما نیاز‌های نظامی لازم را برای اوکراین فراهم خواهیم کرد تا بتواند با نیرو‌های روسیه به مقابله بپردازد.

ند پرایس در ادامه سخنان خود گفت: ما روی تضمین‌های امنیتی برای کشور‌های اروپای شرقی کار می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که ناتو قادر به دفاع از خود و کشور‌های تحت پرچم خود است. ما به روند دیپلماتیک امید داریم، اما به اقدامات مشخصی نیز نیاز داریم تا به آتش بس منجر شود.

او همچنين گفت:  از طريق کمکهای امنیتی و دفاعی و نیز اعمال تحریم های اقتصادی سخت علیه مسکو  از اوکراین حمایت می کنیم. کمک‌های جدید به اوکراین شامل ۸۰۰ موشک استینگر، ۲۰۰۰ موشک جاولین و ۱۰۰ عدد پهپاد است.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مذاكرات وين گفت: کاهش تحریم‌ها علیه ایران هسته اصلی مذاکرات با ایران بوده و با بازگشت ایران به توافق مرتبط است. او  همچنین گفت که طرف‌ها در مذاکرات وین به توافق نزدیک هستند. وی در ادامه تأكيد كرد که هنوز برخی مسائل کلیدی باقی مانده‌اند که باید حل شوند.

گفتنی است روز گذشته نیز خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود: متن بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران وارد مراحل پایانی خود شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار