مقامات روسیه، اوکراین و آمریکا هر یک آمار متفاوتی از تعداد کشته‌شدگان جنگی ارائه داده اند.

مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن در مورد مسائل عملیاتی صحبت کرده اند، ادعا کرده اند تلفات ارتش روسیه تا کنون حدود ۷ هزار نفر بوده است. مقامات هشدار داده اند که این آمار دقیق نیست و از طریق تجزیه و تحلیل رسانه‌های خبری و ارقام ادعایی مقامات اوکراینی جمع‌آوری شده است.

این در حالی است که به گزارش نیویورک تایمز، آمار ارائه شده از سوی مقامات روس، تصاویر ماهواره‌ای و مطالعه دقیق تصاویر ویدئویی از تانک‌ها و سربازان روسی که مورد هدف گلوله قرار می‌گیرند، تعداد ۴۹۸ کشته را نشان می‌دهد.

نحوه تخمین آمار تلفات بدین شکل است که مقامات نظامی و اطلاعاتی می‌دانند که معمولاً چند سرباز در یک تانک هستند و می‌توانند تعداد تلفات را در هنگام اصابت یک خودروی زرهی توسط مثلاً یک موشک ضد تانک جاولین تخمین بزنند.

آمار ادعایی از سوی مقامات اوکراین در مورد تلفات روسیه نیز ۲۲ برابر آمار رسمی خود روسیه است. به بیان دیگر، بر اساس آمار‌های آمریکایی ۴ درصد از ارتش روسیه جان خود را از دست داده اند؛ این در حالی است که مقامات روس خبر از جان باختن ۳ دهم درصد از سربازان خود خبر می‌دهند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این هفته گفت که حدود هزار و ۳۰۰ سرباز اوکراینی در این جنگ کشته شده‌اند. این در حالی است که مقامات آمریکایی آمار بین ۲ تا ۴ هزار کشته اوکراینی را ارائه داده اند.

علیرغم متمرکز شدن توجه جهان به جنگ روسیه و اوکراین، اطلاعات کلیدی به ویژه تعداد افرادی که کشته شده اند، همچنان نامشخص است. روزنامه اسپانیایی ال‌پائیس این آمار ضد و نقیض را «جنگ اعداد بین روسیه و اوکراین» خوانده است. به گفته این روزنامه، راستی‌آزمایی ارقام کار سختی است، به‌ویژه در طول درگیری‌های مسلحانه که دسترسی ناظران مستقل به مناطق جنگی ممکن است بسیار محدود بوده یا اصلاً وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهرداد
۱۳:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
هر کجا یه اماری میدهند. اگه جایی مقایسه کنند از نظام یهای روس و اکراین چه تعداد کشته شدند و چه تجهیزاتی رو هر دو طرف از دست دادن که بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ع .م
۰۰:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
قدرت طلبان و دولتمردان مستبد و جنگ طلب جان انسانها برایشان مهم نیست چون خودشان اصلا انسان نیستن و فقط روح پلیدشان در قالب آدمی قرار گرفته
United States of America
رها
۲۳:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
عمو پوتین داره سکته میزنه نه راه پس داره نه پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناصیه
۱۶:۱۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
در جنگ اگه هدف خاصی مدنظر نباشه، اون جنگ از جرایم جنگی هستش، درسته جنگ با چه هدفی شروع شد،دفاع ؟ یا انتقام گیری؟ یا کشور گشایی، مطمئنآ با هدف کشور گشایی، در قوانین مخاصمات بین اللملی اینگونه جنگها ، جرم جنگی محسوب میشه و مطروده. وسریازان میتونند سر پیچی کننند و پناهنده به کشور مقابل یا هر کشور بی طرف بشند.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر.
۰۲:۳۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
لعنت به جنگ افروزان و حامیانشان ،
لعنت به پوتین و شرق پرستان وطنی،
لعنت به دیکتاتور و دیکتاتورهای سرنگون شده،
ان شاءالله که دیکتاتور پوتین روزهای پایانی روسیه کثیف و خاندانش رقم زده.
Czechia
کوروش کبیر
۱۴:۵۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
خوشم اومد پوزه پوتین به خاک مالیده شد. تا اون باشه دیگه هوس کشورگشایی نگیره. زمان مغول نیست که با شمشیر کشور ها رو فتح کنی!! واقعا پوتین يک فرد نادان و بی مخ است. مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب و روسیه و طرفدارانشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
بعضی از دوستان چنان از روسیه و شیخ پوتین طرفداری می‌کنند که انگار شیخ پوتین در راه اسلام جهاد کرده و به اوکراین حمله کرده است استدلال این افراد هم از بد بودن نزدیکی به غرب است یعنی هر دولت و کشوری با غرب همکاری داشته باشد باید مورد تجاوز قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
خد ی
۱۴:۲۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و ناتو طبق وعده عمل نکردند و او‌کراین را دشمن روسیه نمودند و روسیه راهی غیر حمله به اوکراین نداشت در غیر اینصورت اوکراین عضو ناتو میشد و مسکو در تیررس موشک‌های آمریکا میشد و چاره ای غیر تجزیه یا جنک یا تضعیف نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
با دروغهایی که دولت اوکراین و غربیها طی این مدت منتشر کردند دیگه نمیشه به آمارشون اعتماد کرد. اینا هموناند که میگفتند خلبان معروف به روح کیف تو یه روز ۶ تا هواپیمای روسی رو سرنگون کرده و به ۲۴ ساعت نرسید گندش در اومد. حتی آدام کیزینگر سناتور آمریکایی عکس فتوشاپ ساموئل هاید کمدین رو که کاربران آمریکایی برای مسخره کردن روح اوکراین فتوشاپ کرده بودند به عنوان عکس و خبر حقیقی منتشر و کلی تحسین و تمجید کرد. عملیات نظامی روسیه در اوکراین هر چی نداشت یه خوبی داشت که دروغگو و خالی بند بودن غربیها رو بیش از پیش آشکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
کشته های روسیه زیر هزار نفر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
شما شمارش کردی؟از خودت آمار بیرون نده.سربازان روس و سربازان اوکراین همه پدر و مادر و خانواده و فرزند و هزار امید دارند.اوکراینی ها که از وطن و خاک و ناموس خود دفاع می کنند.اما سربازان روسیه با چه هدفی کشته می شوند؟در راه خدا؟برای دفاع؟برای حفظ وطن و ناموس؟در خانه دیگران چه می کنند؟آیا برای ماندن افرادی مانند پوتین و بشار اسد و دیکتاتور کره شمالی و ...ارزش جام باختن دارد؟دنیا بدون این افراد و امثال آنها دنیای بهتری نیست؟آعراق بعد از صدام،مصر بعد از مبارک،لیبی بعد از قذافی،یمن بعد از صالح،تونس بعد از بن علی،رومانی بعد از چائوشیکو،شیلی بعد از پینوشه،وآلمان بعد از هیتلر،ایتالیا بعد از موسیلینی و .....آیا زیباتر و قشنگ تر و دلنواز تر و بهتر نیستندو نشدند؟بله دنیا بدون جنایتکارانی مانند پوتین و...زیباتر است.سربازان بی گناه همدیگر را می کشند در حالی که یکدیگر را نمی شناسند و سردمداران دو طرف در شمارش اجساد با اعداد بازی سیاسی می کنند.این است ارزش انسان از دید دیکتاتورها....
آخرین اخبار