وزیر امور خارجه روسیه و همتای اماراتی خود پس از دیدار دوجانبه در مسکو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کردند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در مسکو گفت امارات مشتاق همکاری با روسیه برای بهبود امنیت جهانی انرژی است.

به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه امارات در اظهارات تلویزیونی خود گفت که کشورش قصد دارد در جریان سفر هیئت اماراتی به روسیه درباره بحران‌های اوکراین، سوریه، یمن و عراق گفتگو کند و به دنبال تقویت تعامل با روسیه و تنوع بخشیدن به روابط است.

در همین دیدار، لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص بحران یمن گفت: ما معتقدیم مشکل طولانی مدت یمن راه حل نظامی ندارد و باید از طریق دیپلماسی آن را حل کرد.

سفر عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات به روسیه در پی اقدام آمریکا و متحدانش در خصوص ممنوعیت واردات محصولات نفتی روسیه صورت می‌گیرد.

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب را به همراه داشته است. این تحریم‌ها بازار‌های جهانی انرژی را مختل کرده و صادرکنندگان انرژی خلیج فارس را در کانون توجه قرار داده است؛ زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال منابعی برای جایگزینی نفت روسیه هستند.

در پی بحران ایجاد شده، آمریکا از عربستان درخواست کرده تولید نفت خود را افزایش دهد. این درخواست آمریکا از سوی مقامات عربستان رد شده است. بوریس جانسون نیز در راستای درخواست برای افزایش تولید نفت و تامین امنیت سوختی کشور خود، روز گذشته در بحبوحه انتقادات شدید، به عربستان سفر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
وضع دلار اینقدر بد شده حتی عربستان گفته میخواد به یوان نفت بفروشه. البته برای آمریکا خط قرمزه و ممکنه بن شیطان رو کله پا کنند یه مترسک دیگه بیارند ولی عبور بدهی آمریکا از ۳۰ تریلیون دلار فاجعه اقتصادی برای آمریکاست
آخرین اخبار