وزارت امور خارجه روسیه از اعمال تحریم‌ها علیه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و مقامات دولتی این کشور خبر داد.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اعمال تحریم علیه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و مقامات دولتی این کشور در واکنش به اقدامت خصمانه این کشور در برابر مسکو صورت می‌گیرد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «تحریم‌ها و اقدامات کانادا علیه روسیه از مرز‌های نجابت فراتر رفته و ما برای مدت طولانی صبر و تحمل کردیم. اقدامات خصمانه کانادا علیه مقامات روسیه و نمایندگی‌های دیپلماتیک اتاوا با واکنش شدید روبرو خواهد شد.»

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیش از این به صورت مجازی در پارلمان کانادا سخنرانی کرده و خواستار تحریم‌های شدید‌تر علیه کرملین شده بود. او در این سخنرانی با بیان آنکه حمله روسیه تهاجمی علیه مردم اوکراین است، کانادا را شریک خوبی برای کی‌یف دانست.

مقامات کانادا قبل از سخنرانی مجازی رئیس جمهور اوکراین در پارلمان این کشور، از تحریم ۱۵ مقام روسیه که از حمله این کشور به اوکراین حمایت کرده‌اند، خبر داد. این کشور همچنین همزمان با شروع جنگ روسیه و اوکراین تعداد زیادی سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاده بود.

بیست‌ودومین روز از درگیری‌های نظامی ارتش روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد و رئیس جمهور اوکراین در تماس‌های مختلف با مقامات کشور‌های غربی، اعلام کرده که باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود  تا بتوان جنگ را متوقف و روسیه را منزوی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
این همونه که چند وقت پیش حسابهای بانکی کاناداییها رو بست، بیمه کامیونها رو کنسل کرد و پلیس رو فرستاد مردم رو کتک بزنه و با اسب از رو سرشون رد بشه حالا یه دفعه شده طرفدار حقوق بشر. از این غربیها و غربزده‌ها دروغگوتر و منافق تر تو دنیا خودشوننند
آخرین اخبار