وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که تحریم‌های این کشور و اروپا علیه روسیه به دنبال جنگ علیه اوکراین، مسکو را ۳۰ سال به عقب بازگردانده است.

طبق گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی علیه غیرنظامیان در اوکراین متهم کرد.

آنتونی بلینکن گفت: هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان جنایت جنگی است. هر روز که می‌گذرد تعداد قربانیان جنک روسیه در اوکراین افزایش می‌یابد. کارشناسان ما برای مستندسازی جنایات جنگی انجام شده در اوکراین در تلاش هستند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: جنگ روسیه بر بهای سوخت و اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد. روسیه شرایط را برای استفاده از سلاح شیمیایی فراهم می‌کند و ادعا خواهد کرد که اوکراین از آن استفاده کرده است.

وی تأکید کرد: روسیه نمی‌تواند اهداف خود از حمله به اوکراین را محقق کند. مسئولان محلی اوکراین ربوده می‌شوند و افرادی جایگزین می‌شوند که تابع روسیه هستند. اوکراینی‌ها تسلیم روسیه نشده‌اند، بلکه با تمام توان می‌جنگند.

بلینکن مدعی شد: تحریم‌ها روسیه را ۳۰ سال به عقب بازگردانده و جنگ اهداف خود را محقق نکرده است. دولت بایدن دو میلیارد دلار برای اوکراین تهیه کرده است که یک میلیارد آن در هفته گذشته بوده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: از همه می‌خواهیم تا به فشار علیه روسیه ادامه دهند تا جنگ خود علیه اوکراین را متوقف کند. بحران پناهجویان اوکراین در اروپا خیلی سریع رشد کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چین محکوم کردن جنگ در اوکراین را رد می‌کند و ما از احتمال کمک آن به روسیه در جنگ نگرانیم. در اعمال تحریم علیه چین در صورت کمک به روسیه در این جنگ تردید نخواهیم کرد.

بلینکن در پایان تصریح کرد: هیچ نشانه‌ای از تصمیم پوتین برای توقف جنگ نمی‌بینم. به حمایت از اوکراین و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه ادامه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
وضع روسیه به بدی وضع آمریکا نیست. آمریکا یعنی کشوری که کل جهان رو چاپیده بیش از ۶۰۰ هزار نفر بیخانمان داره و علاوه بر اون میلیونها نفر در کانکس زندگی می‌کنند. ثروت طبقه یک درصدی سرمایه دار آمریکا از کل ثروت طبقه متوسط آمریکا بیشتره. هنوز حرف تحریم نشده قیمت بنزین و مواذ غذایی در آمریکا رو به رشد شده بعد این بلینکین نادان داره از عقب رفتن روسیه به ۳۰ سال پیش حرف میزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
۳۰ سال پیش بعد از فروپاشی شوروی سابق و در دوره یلتسین غربگدا اقوام همین بلنکین یهودی معروف طی فرایند خصوصی سازی سرمایه و منابع روسیه رو بالا کشیدند و بلایی به سر روسها آوردند که برای یه لقمه نون بچه‌هاشونو میفروختند. اون دوران یکی از بدترین دوره‌هایی بود که مردم روسیه به خودشون دیدند و وضعیت امروز اصلا با اون زمان قابل مقایسه نیست. بعد از اومدن پوتین و قلع و قمع الیگارشها به مرور مشکلات اقتصادی مردم روسیه حل شد و غربیها که به خاک کشور پهناور روسیه چشم دارند نتونستند بشینند و پیشرفت روسیه رو ببینند همین شد که اوکراین رو تحریک کردند و جلو انداختند تا یا روسیه رو با پیوستن کشورهای اطراف به ناتو محاصره کنند یا روسیه رو مجبور به جنگ کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
شاخ این غول متجاوز (روسیه) باید شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
پوتین را وادار کنید تا دست از سر مردم روسیه و کشور همسایه آنها،ا‌وکراین بردارد.هردو‌ملت از پوتین متنفرند.مردم روسبه هم گناهی ندارند و باید بخاطر یک دیکتاتور جانی تحت تحریم و سختی زندگی کنند.می دانید بهترین کاری که مائو برای مردم چین کرد چه بود؟کاری که گرفتاری مزدمش را از بین برد؟..این بود که«مرد»فقط همین،مرد.با مرگش بهترین کار را کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
یه مشت غربگدا توهم زدند. قبلا توهم داشتند نماینده مردم ایرانند کم کم ضایعه مغزیشون بدتر شده حالا خیال می‌کنند نماینده مردم روسیه هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
آمریکای ملئون به همین خیال باش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
ملعون...
فوش هم میخواهید بدید لطفا غلط دیکته نداشته‌باشید...
آخرین اخبار