استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اعتبارات دولتی نمی‌توان بسیاری از کار‌های عمرانی در این استان را به سرانجام رساند .

حسین مدرس خیابانی در نشست رییس قوه قضاییه با قضات و کارکنان قضایی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه‌های مرزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارند و سال آینده سال شکوفایی تجارت مرزی در این استان است.

استاندار  گفت: استان فاقد واحد‌های تولیدی بزرگ در حوزه اشتغال است و باید پای این واحد‌های تولیدی به منطقه باز شود.

او گفت: کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی با توجه به جنگ تحریمی ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

خیابانی گفت: بحث مهاجرت در این استان امروزه به دلیل کمبود اشتغال و وجود واحد‌های بزرگ اقتصادی در این منطقه اتفاق افتاده از اینرو باید فکری اساسی اندیشید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در حوزه زیربنا‌ها ضعف اساسی دارد و در تلاش هستیم تا پای واحد‌های بزرگ اقتصادی را به آن باز کنیم که خوشبختانه این مسأله در حال انجام است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در بسیاری از زیربنا‌ها از جمله راه، آب، برق و ارتباطات محرومیت‌های زیادی دارد ادامه داد: به صورت کلی میانگین بارندگی در این استان ۱۰۰میلیمتر بوده، اما امسال ۸۰ درصد میزان بارندگی در منطقه کاهش یافته است.

او گفت: سیستان و بلوچستان با سه کشور مرز آبی و خاکی دارد که متاسفانه به دلیل شکننده بودن برخی موارد تاکنون نتوانسته از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروزه راه مهمترین مسأله زیربنایی این استان است، زیرا نقش مهمی در تجارت و ترانزیت دارد.

مدرس خیابانی گفت: امسال ۱۰۰کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده  است.

او گفت: منطقه امروز به کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

مدرس خیابانی گفت: این استان با اقدامات انجام شده توسط اداره کل راه و شهرسازی در تمام شاخص‌های نهضت ملی مسکن رتبه نخست در کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار