مردم سیستان و بلوچستان مانع زیاده‌خواهی دشمنان هستند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این دیار طی سالیان متمادی با وفاداری به نظام جمهوری اسلامی همچون سدی مستحکم در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده‌اند.

 رحمدل بامری در نشست شورای اداری چابهار گفت: سواحل مَکُران خصوصا چابهار، این گنج پنهان دارای انسان‌های بسیار وفادار و ظرفیت‌های خدادادی زیادی در حوزه‌های مختلف است و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این منطقه بر کسی پوشیده نیست.

او گفت: ظرفیتی که در چابهار وجود دارد مرز خشکی و آبی است و که هردوی آن‌ها در این منطقه جمع شده است و دسترسی به آب‌های آزاد از مزیت‌های این سرزمین است که می‌طلبد به نحوی شایسته از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: البته مشکلاتی هم در حوزه چابهار وجود دارد که در راستای رفع آن‌ها تلاش‌های زیادی شده است و بعضا رفع برخی از آن‌ها به تصمیم‌های ملی نیاز دارد.

او گفت: یکی از مشکلات، مشکل بهداشت و درمان در هفت شهرستان است و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی چابهار هرچه زودتر مستقل شود.

بامری گفت: مشکل دیگر آب است، کلنگ احداث انتقال آب دریای عمان و شیرین سازی حوزه استان سیستان و بلوچستان و چابهار زده شد و امیدواریم در بازه زمانی معینی تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا بتواند بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روزانه میزان تولید آب شیرین چابهار ۳۷ هزار متر مکعب آب است درحالی که شهر چابهار به ۶۰ هزار متر مکعب آب شیرین نیاز دارد.

او گفت: با توجه به حوادث ناگواری که در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان رقم می‌خورد جان تعدادی از مردم عزیزمان را از دست داده‌ایم و بعضا نخبه‌های علمی، فرهنگی و دینی منطقه هم در همین جاده‌های ناایمن جان‌باختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار