در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

هزینه تامین مالی تولید در کشور‌های دیگر زیر ۵ درصد است

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه تولید وجود دارد بالا بودن هزینه‌های تامین مالی است. در دنیا هزینه‌های تامین مالی زیر ۵ درصد است.

آقای آرگون گفت: نرخ سود تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت می شود بالاست و بعضا بانک ها یک بخشی از منابع را سپرده می کنند که سود پایینی به آن تعلق می گیرد. نرخ موثر تسهیلات پرداختی بالای 20 درصد است این در صورتی که حاشیه سود بخش های تولیدی پایین تر از این نرخ است و این تسهیلات مشکلات آن ها را بیشتر می کند.

به گفته او: زمانی که تورم بالای 40 درصد وجود دارد نمی توانیم سطح فعالیت خودمان را در سطح گذشته حفظ کنیم و نیازمند این هستیم که تامین مالی کنیم و هزینه های تامین مالی بعضا پوشش سود ما را نمی دهد و در بعضی از مواقع از سود ما هم بیشتر می شودبه همین دلیل هزینه های تامین مالی در زمینه تولید باید کاهش پیدا کند.

درویشیان رئیس بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در امر مبارزه با فساد در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی با اعلام غیر قانونی بودن اخذ وثایق نقدی در قبال اعطای تسهیلات بانکی ، خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه شد.

بانک‌ها برای تسویه وام هایشان با تسهیلات گیرنده تعامل کنند

عمرانی، نماینده قوه قضائیه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیش تر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: بخشی از مشکلات بانکی با تعامل بین تولید کننده و بخش خصوصی قابل حل است. این نهادها یکی از مشکلات اصلی در بازپس گیری وام ها هستند گرا که دست بالا و امضاها در دست آنهاست.  

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ سود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار