ضرورت تخصیص اعتبار به زیرساخت‌های نیمه‌کاره بوکس در چهارمحال و بختیاری

سرپرست هیات بوکس چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به استقبال مطلوب علاقمندان از این رشته ورزشی لازم است تخصیص اعتبار به منظور تکمیل زیرساخت‌های آن در اولویت قرار گیرد.

آقای صیادی پور گفت: پس از گذشت ۱۵ سال از آغاز ساخت خانه بوکس جونقان، این طرح همچنان نیمه‌کاره مانده است که باید در اولویت تخصیص بودجه قرار بگیرد.

کلنگ احداث خانه بوکس جونقان که با عنوان آموزشگاه این رشته ورزشی نیز مطرح شده بود، سال ۱۳۸۵ در این شهر به زمین زده شد و هم‌اکنون این طرح با پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی همچنان در انتظار بهره‌برداری است.


بیشتر بخوانید


طولانی شدن زمان بهره‌برداری از این فضای ورزشی فرصت‌های بسیاری را از جامعه بوکس استان برای پرورش استعداد‌ها گرفته است و شهر‌های شهرکرد و جونقان، قطب‌های بوکس چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که هر دو شهر با کمبود و محدودیت فضای اختصاصی این رشته مواجه هستند.

به دلیل شرایط اقلیمی بیشتر افراد علاقمند با فراگیری فنون می‌توانند به راحتی به جمع برترین‌های کشوری این رشته بپیوندند.

هم‌اکنون بوکس در هشت شهرستان چهارمحال و بختیاری با استقبال خوبی روبه‌رو است و تنها در کوهرنگ و بن به دلیل نبود کادر اجرایی، فعالیت‌های این رشته چندان با جدیت دنبال نمی‌شود.

درحال حاضر ۷۰۰ بوکسور در استان ساماندهی شده اند.

اگر چه وضعیت این رشته ورزشی در رده‌های پایه و به ویژه نوجوانان در سطح قابل قبولی قرار دارد و امید می‌رود ورزشکاران استانی در آینده بتوانند در تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف پذیرفته شوند، اما با توجه به تجربه چند دهه اخیر این ورزش در استان، نبود حامی مالی، مشکل بیکاری و ضرورت‌های معیشتی موجب شده است تا ورزشکاران با استعداد در سنین جوانی و بزرگ‌سالی امکان ادامه و فعالیت در این رشته ورزشی را نداشته باشند و آن را رها کنند.

تلاش می‌شود در همراهی با بخش صنعت استان زمینه حمایت مالی از استعداد‌های برتر بوکس به ویژه افراد دعوت‌شده به تیم‌های ملی فراهم شود.

این رشته در چهارمحال و بختیاری مشکلی در بخش مربی ندارد و قهرمانان و ملی پوشان بوکس استان همگی از توان بالایی برای آموزش برخوردار هستند و به زودی با برنامه‌ریزی‌های لازم از این ظرفیت نیز در راستای شناسایی استعداد‌ها و پرورش ورزشکاران استفاده خواهد شد.

نخستین نشان آسیایی تاریخ بوکس چهارمحال و بختیاری توسط سید علی‌اکبر میراحمدی در مسابقات اردن در اسفند امسال کسب شد که امید می‌رود نشان آسیایی این بوکسور نوجوان مطلع خوبی برای حضور تعداد بیشتری از بوکسور‌های استان در تیم ملی و حضور در رقابت‌های بین‌المللی باشد.

صادق فرج زاده، سعید محمدی و علی جمالی از جمله ملی پوشان بوکس چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند که تجربه حضور در رقابت‌های برون‌مرزی را در کارنامه خود دارند.

سید علی‌اکبر میراحمدی بوکسور نوجوان استان نیز در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که اوایل اسفند امسال در امان پایتخت اردن برگزار شد، توانست با کسب نشان برنز این رقابت‌ها، نام خود را به عنوان نخستین دارنده نشان آسیایی تاریخ بوکس چهارمحال و بختیاری ثبت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.