رشد ۲۶ درصدی مشارکت زنجانی ها در جشن نیکوکاری امسال

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تاکنون مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی در جشن نیکوکاری امسال استان زنجان،۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

صالحی گفت: از آغاز برگزاری رویداد ملی و معنوی جشن نیکوکاری در زنجان بیش از ۲۱ میلیارد تومان کمک‌های مردم نوعدوست و خیران نیک اندیش جمع آوری شده است.

او گفت: کمک‌های امسال از رشد ۲۶ درصدی مشارکت نسبت به سال گذشته و تحقق ۱۱۳ درصدی برنامه برخوردار بود.

او با تاکید بر اینکه، جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای کمک به خانواده‌های تحت حمایت آغاز شده است،می گوید: جمع آوری این کمک‌ها از طریق کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، مدارس و کمک‌های غیرحضوری و مجازی صورت گرفته است و تا پایان اسفندماه جاری همچنان ادامه دارد.

به گفته صالحی کمک های جمع آوری شده در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می‌شود تا اصل امانت داری رعایت شود.

او  ایجاد مراکز نیکوکاری جدید را عامل مهمی در ترویج و گسترش مشارکت‌های مردمی و خیرین در احسان و نیکوکاری به ویژه در جشن نیکوکاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۴ مرکز نیکوکاری در استان زنجان داریم که با افتتاح هفت مرکز نیکوکاری جدید در نیمه شعبان، تعداد این مراکز  به ۱۷۱ مرکز می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، روش‌های غیر حضوری و استفاده از بستر فضای مجازی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و خیران را هم در افزایش مشارکت و میزان کمک‌ها بسیار موثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در چند روز باقی مانده سال، از این بستر برای افزایش میزان کمک‌ها بیشتر استفاده کنیم.

او همکاری و فضاسازی مناسب از سوی رسانه‌ها به منظور ترغیب و تشویق مردم و نیکوکاران به مشارکت در کمک به نیازمندان در قالب‌های مختلف به ویژه مشارکت در جشن نیکوکاری امسال را که با شعار عیدی برای همه بود، حائز اهمیت و قابل توجه برشمرد.

صالحی با اشاره به تعداد خانوار‌های مددجویی تحت حمایت در استان زنجان، می گوید: در حال حاضر ۲۷ هزارو ۸۸۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۴ هزارو ۳۹۲ نفر، از خدمات کمیته امداد استان  زنجان بهره‌مند هستند که خدمات مورد نیاز آن‌ها از طریق هم‌افزایی منابع این نهاد و کمک‌های مردمی ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، میزان کمک‌های جشن نیکوکاری مردم استان در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.