امام جمعه مهاباد گفت: معیار‌های حقوق بشر باید برای تمام انسان‌ها با دین و ملیت‌های مختلف یکسان بوده و دسته بندی‌های سیاسی وجود نداشته باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ گفت: در سکوت خبری این حادثه بیش از پنج‌هزار نفر از مردم بی‌گناه کشته و نزدیک به ۱۰ هزار زخمی شدند و همچنین صد‌ها نفر دیگر نیز بر اثر عواقب، بیماری‌ها و نقص جسم در هنگام تولد در سال‌ها پس از حمله کشته شدند.

وی گفت: تجهیزات و ادوات این جنایت توسط استکبار جهانی تامین شد، قدرت‌های جهانی حتی از محکوم کردن این جنایت بزرگ و جلوگیری از قتل عام زنان و مردان منطقه کردستان عراق سرباز زدند.

امام جمعه مهاباد گفت: نیمه شعبان یکی از اعیاد بزرگ شیعیان در سال و از پربرکت‌ترین روز‌های مسلمانان است.

ماموستا امامی با اشاره به نامگذاری این روز مقدس به عنوان آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز گفت: جا دارد از تلاش‌ها، کوشش، ایثار و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در راستای تامین امنیت میهن اسلامی و همچنین مشارکت و همکاری مردم قدردانی کنم.

وی گفت: شهروندان و مسافران این ایام نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توصیه‌های پلیس اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

امام جمعه مهاباد گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال‌های گذشته کمترین آسیب و مصدومی را داشتیم که نشان از فرهنگ و وقار بالای جوانان و نوجوانان ما دارد.

وی همچنین از موافقت دادستان برای اهدای مرخصی به زندانیان در ایام تعطیلات نوروزی قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.