استاندار کردستان گفت: باید تشکل‌های مردم نهاد بویژه در بخش جوانان در استان تقویت شود، اما مجموعه مدیریتی استان کمتر توجه کرده است و یا در این زمینه خلاقیت نداشته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با سازمان‌های مردم نهاد جوان و به مناسبت هفته جوان گفت: از ظرفیت این سازمان‌ها می‌توان در حوزه‌های مختلف در استان بهره برد.

او گفت: بیانیه گام دوم بسیار مهم است و خلاصه آن توجه به جوان و جوان گرایی است.

به گفته زارعی کوشا: فشارها و توقعات و فضاسازی هایی وجود داشت که مانع حضور جوانان در مدیریت‌ها می شد، اما تلاش کرده‌ایم از جوانان بهره بگیریم.

زارعی‌کوشا می گوید: حدود ۱۰ سال سن مدیریتی در استان کاهش پیدا کرده اما خودم راضی نیستم و باید بیشتر جوانگرایی شود اما محدودیت‌ها و مولفه‌های دیگری هم برای احراز پست وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار کردستان گفت:یک مسئول عرض و کیفیت مدیریتی خود را بالاتر ببرد بهتر از طول مدیریت او است. و اگر دوره مدیریت چهار ساله باشد برنامه‌ریزی داریم که در دو سال تحولی در مدیریتهای استان رخ داده و جوانتر شوند.

زارعی‌کوشا گفت: جوانگرایی نگاه سیاستگذاران مدیران و تصمیم گیران باشد و به استفاده از استعداد و ظرفیت جوانان اعتقاد داشته و کار را با جوانان انجام دهند البته این فقط به معنای پست مدیریتی جوانان نیست.

او می گوید: مخالف محروم تلقی کردن استان هستم ممکن است از ظرفیتها کم استفاده کرده باشیم اما مملو از ظرفیت و استعداد هستیم.

زارعی کوشا گفت: واقعیت این است که در شاخصهای مختلف توسعه و اقتصاد از میانگین کشوری پایین تر هستیم اما خدمات زیادی هم در استان صورت گرفته که با وجود اعتبارات مالی در گذشته فرصت های زیادی هم از دست رفته است.

او گفت: به عنوان مثال برخی از شهرهای ما جاده کنارگذر ندارد اما مسیر ترانزیتی است و برخی تانکرهای سوخت از میان شهر می‌گذرند و هر لحظه می‌توانند حادثه آفرین باشند.

زارعی‌کوشا می گوید: وزیر نیرو را به استان آوردیم‌ و هشت هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که در تاریخ استان بی سابقه است و از این مصوبات تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آب از دولت پول گرفتیم و منطقه آزاد بانه و مریوان جزو اولین مناطقی هستیم که شروع کردیم.


مدیرکل ورزش و جوانان هم در این نشست گفت: ۱۰ مرکز برای جوانان راه‌اندازی و ۵۰۰ فقره تسهیلات به سازمان‌های مردم نهاد در امسال پرداخت شد.

حامد جولایی گفت: در نایسر و ننله فضای ورزشی و سازمان مردم نهاد ضعیف است و نیاز به تقویت دارد.

به گفته او ۱۰۰ کارگاه در حوزه های مختلف توسط سمن‌ها برگزار شده است که اگر به جوانان اعتماد و اتکا شود می‌توانند در بسیاری از حوزه‌ها مثمر ثمر و یاری دهنده خوبی باشند.

در این نشست نشان یار جوانان به استاندار کردستان ارائه شد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.