مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۵۵ هزار گلدان گل برای استقبال از نوروز در شهر اصفهان کاشته شده است.

مجید عرفان منش گفت: در راستای بهبود منظر شهری و با هدف ایجاد محیط شهری زیبا و ایجاد نشاط و سرزندگی در بین شهروندان عزیز انواع گل‌های بهاره در بلوارها، میادین و ورودی‌های شهرکاشته می‌شود.

او گفت: ﺳﺎزﻣﺎن پارک‌ها و فضای سبز ﺑﺮای ﻓﻀﺎﺳﺎزی ﺷﻬﺮ در اﯾﺎم ﻧﻮروز ﺑﺎ هماهنگی ﺷﻬﺮداری ﻫﺎی ﻣﻨﺎﻃﻖ ۱۵ گانه و ناژوان، برنامه ریزی ویژه‌ای انجام داده که بر این اساس ﮔﻞ ﮐﺎری ﺗﻤﺎم ﺑﺎﻏﭽﻪ ﻫﺎی سطح شهر، نصب و جانمایی المان‌های گل و فلاورباکس‌ها نیز در ﺣﺎل اﻧﺠﺎم است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و قضای سبز شهرداری اصفهان می‌گوید: بر اساس تقویم باغبانی همه ساله کاشت انواع گل‌های بهاره بر اساس میزان مقاومت این گل‌ها به سرما از اواسط مهر آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد. گل بنفشه که مقاومت بیشتری نسبت به سرما دارد از اواسط مهرماه تا اواسط آبان به صورت نشاء در باغچه‌های شهری کاشته می‌شود. گل‌هایی مانند مینا چمنی، همیشه بهار، پامچال و شب بو خیری با توجه به مقاومت نسبی در برابر سرما از اواسط بهمن و گل‌هایی همچون شب بو، آلاله، اوستوسپرموم، مروارید، لادن، کالانکوئه، اطلسی، سیکلمن، لوبلیا، و ... نیز که مقاومت کمتری در برابر سرما دارند از نیمه دوم تا اواخر اسفند کاشته می‌شوند تا شهر را آماده استقبال از نوروز نمایند.

عرفان منش معتقد است: امسال ۱۶۰ المان نوروزی به صورت هماهنگ توسط سازمان پارک‌ها طراحی شده که با همکاری مناطق ۱۵ گانه پس از کاشت و استقرار گل‌ها در سطح شهر جانمایی می‌شود. همچنین تعداد ۸۰۰ فلاورباکس و المان از انواع گل‌های بهاره نیز برای جانمایی در سطح شهر به ویژه بر روی پل ها، اماکن شاخص گردشگری در مناطق و پیاده راه‌های خیابان سپاه و نظر میانی آماده شده است.

او می‌گوید: المان‌های طرح برس رنگ آمیزی، صورتک‌های شاد و ساعت نیز که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری طراحی شده، قرار است پس از کاشت گل‌های شب بو و اطلسی خزنده، بر روی پل‌های غیر تاریخی شهر جانمایی شوند.

عرفان منش گفت: امسال با توجه به رونق سفر‌های نوروزی و احتمال استقبال گردشگران، گل کاری و جانمایی فلاورباکس برای ستاد‌های استقبال از مسافرین نوروزی نیز پیش بینی و اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.