معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نظارت‌های نوروزی بر داروخانه‌های شبانه روزی و بیمارستانی در این استان آغاز شد.

خانم خسروی گفت: با توجه به اهمیت موضوع خدمات رسانی در ایام تعطیلات نوروز، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز طرح تشدید نظارت‌های خود را بر داروخانه‌های استان و داروخانه‌های بیمارستان‌ها و شرکت‌های دارویی برنامه ریزی کرده است.

او می گوید: این نظارت‌ها تا ۱۵ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و حوزه معاونت غذا و دارو در این ایام با کشیک‌های حضوری در بخشی از واحد‌ها و خدمات رسانی و مشاوره به صورت انکال در بخش‌هایی دیگر در جهت ارائه خدمات به هم استانی‌های گرامی حضور فعال خواهند داشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:در همین راستا بازدید‌های سرزده در شبانه روز از مراکز توسط معاون دانشگاه، مدیریت اداره دارو و فراورده‌های بیولوژیک و کارشناسان واحد‌های مختلف در حال اجرا است.

خسروی می گوید: بازدید‌های سرزده از داروخانه‌های مختلف روزانه و شبانه روزی و بیمارستانی سطح استان به همراه همکاران شبکه به منظور بررسی روند کار‌های اجرایی و نحوه ارائه خدمات صورت می‌پذیرد و در کلیه بازدید‌های انجام شده به غیر از بررسی موارد تخصصی در داروخانه ها، حضور مسوول فنی در شیفت‌های صبح، عصر و شب، نحوه اجرای طرح نسخ الکترونیک، بررسی دارو‌های مجاز برای فروش توسط داروخانه ها، روش نگهداری و انبارش داروها، نحوه استفاده از سامانه‌های ttac و ثبت دارو‌های قابل فروش و همچنین نحوه نگهداری و امحاء دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.