رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: مردم زاهدان با توجه به آلودگی هوا باید تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

سیدمحمد فاطمی  گفت: با توجه به وقوع پدیده گرد و غبار و راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات این پدیده و بیماری کووید- 19 که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای سلامت به ویژه افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و تنفسی شود، لازم است مردم زاهدان توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: مردم باید تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. همچنین در صورت ابتلا به بیماری قلبی، تنفسی و آسم، در فضای باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

او گفت: کودکان و سالمندان باید جداً از حضور در سطح شهر خودداری کنند،  مردم باید تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین را کاهش دهند و در صورت لزوم به خروج از منزل برای جلوگیری از تنفس هوای آلوده حتماً از ماسک مناسب و همچنین از عینک مناسب استفاده کنند.

فاطمی  گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، باید حتماً از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند. مردم باید از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم زدن و دویدن در فضای آزاد و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کرده و به دلیل محبوس شدن هوا در شرایط پایداری جوی به هیچ وجه در ارتفاعات توقف نکنند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت:مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود؛ باید تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود.

او گفت: در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی، خانه و محل کار باید کاملاً بسته نگه داشته شود و از باز و بسته کردن غیرضروری آن خودداری شود و اگر در محل سکونت از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌شود فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین کنند.

فاطمی گفت: باید از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای داخل خانه می‌شود مثل سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن کردن شمع و عود و شومینه با استفاده از سوخت چوب، خانه تکانی و ... خودداری شود و در صورت مواجهه با تنگی نفس و مشکلات قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار