در آستانه ایام نوروز، آیین افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در فرهنگسرای کتاب و با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

سید احسان اصنافی در مراسم افتتاح ستاد اجرایی خدمات سفر این کلانشهر، گفت: شهرداری شیراز در سه حوزه جهت ایام نوروز ۱۴۰۱ برای مجاورین سومین حرم اهل بیت(ع) ساکنین و مسافرین نوروزی برنامه ریزی کرده است.

به گفته او، چهار کمپ نوروزی به صورت کانکس و امکان برپایی چادر از جمله کمپ زیبا شهر، باغ جنت، پایانه مرحوم زهتاب زاده و نمایشگاه بین‌المللی با امکانات ویژه دیده شده است، همچنین در ورودی‌های شهر، ستاد استقبال جهت راهنمایی مسافرین و میهمانان به مهمانسراها، هتل‌ها و کمپ ها مستقر است و توزیع نقشه شهر شیراز و ارائه لینک نرم افزار نقشه هوشمند شهر شیراز و سایت جامع خدمات نوروزی جهت نصب بر روی گوشی همراه به صورت پیامک در اختیار میهمانان قرار داده شده است.

اصنافی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ تلاش شده است تا جلوه ظاهری شهر شیراز در بهار، نمود داشته باشد و همانگونه که شهروندان لذت می‌برند، میهمانان هم از این فضا بهره مند باشند؛ همچنین در حوزه ترافیک خدمات حمل و نقل عمومی در ایام عید به شهروندان ارائه خدمات می دهند.‌

او می‌گوید: علائم هشدار دهنده و راهنمای مسیر در برخی معابر نصب شده است و مسیر ورودی کمربندی شمال شرق و شهرک سعدی با همکاری راهداری استان در راستای کم کردن بار ترافیکی ورودی دروازه قرآن بازگشایی شده و ۳۵ پارکینگ آماده و ساماندهی شده است.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز گفت: شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن و قطب‌های گردشگری منطقه و جهان شناخته شده که بعد از چند سال، پیش بینی می‌شود جمعیت قابل توجهی قصد سفر به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) خواهند داشت.

او گفت: رکن اصلی مسافرت امنیت است و مردمی که وارد این شهر و استان می‌شوند، توقع دارند در یک محیط امن و آرام سفر خود را انجام دهند و این بار بزرگی است که بر دوش نیروهای نظامی و انتظامی است.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی فارس نیز از همراهی و همکاری مردم استان با پلیس و سایر دستگاه‌های امدادی در راستای تأمین امنیت تقدیر و تشکر کرد.

او گفت: با اقدامات شبانه روزی دستگاه‌های مربوطه و به ویژه تعامل و همراهی مردم با خادمان خود در انتظامی استان فارس، خوشبختانه مراسم چهارشنبه آخر سال بدون کوچکترین حادثه و مشکل خاصی به پایان رسید.

به گفته فرمانده انتظامی فارس، قطعا در این مسیر از نقش پر رنگ و ویژه مردم استان فارس نمی توان به سادگی عبور کرد و این امنیت و آرامش حاصل همراهی و تعامل همه اقشار جامعه با پلیس است.

حبیبی گفت: خروجی این همه کار، برای آرامش و آسایش شهروندان است.

محمد فرخ‌زاده، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در این مراسم گفت: در یک‌ ماهه گذشته ۱۳ کار گروه به دبیری میراث فرهنگی برگزار شد و با فرمانداران، شهرداران و دهیاران استان در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافرین نوروزی ارتباط گرفته شد.

به گفته او، مجموع استان در حال حاضر آمادگی بسیار خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز پذیرای بیش از ۲ میلیون مسافر باشیم.

فرخ‌زاده گفت: سیاست ما در استان این است که میهمانی که به فارس می‌آید مشکلی برای آن به وجود نیاید و یا در صورت بروز اتفاق در کمترین زمان ممکن بتوانیم مشکل را رفع کنیم.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: آرامش، امنیت و ایمنی سه عنصر مهم ‌مورد نیاز برای استان است که موجب خاطره‌ای ماندگار در ذهن همه خواهد شد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه فارس بیش از ۳ هزار اثر تاریخی ثبت شده و ۱۵۰۰ امامزاده واجب التعظیم دارد که امانت بزرگی است که از گذشته تاکنون به دست ما رسیده است، گفت: ما باید بتوانیم از این امانت به خوبی پاسداری کنیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم.

او همچنین گفت: موضوعات اقتصادی در این استان مکمل یکدیگر است و در صورتی که استان وارد این حوزه بشود به تعبیر مقام معظم رهبری از تمام موانع بی‌نیاز خواهد شد و می‌تواند شرایط خوبی را در اشتغال مولد ایجاد کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد سفر تنها در ایام نوروز ایجاد می‌شود و از سالیان گذشته مقرر شد تا این ستاد به صورت دائمی ایجاد شود، گفت: در این راستا بایستی در کلیه ورودی‌های شهر مکان‌هایی برای این ستاد ایجاد شود تا در طول سال بتوان خدمات سفر را با مجموعه بین بخشی میراث فرهنگی و شهرداری انجام و این برنامه به صورت مستمر پایش و اجرا شود تا فارس به استانی همراه، خوش قول و مورد رضایت مردم در کشور زبانزد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار