تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: شاخص صنعت زراعت ابتدای سال ۱۴۰۰ در محدوده ۲۱۳ هزار واحد شروع به کار کرد و با افت ۰.۵ درصدی در این ۱۲ ماه به محدوده ۲۱۲ هزار واحد رسیده است.

آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: صنعت زراعت دارای ۵ شرکت با نمادهای سپید، سیمرغ، زمگسا، زکوثر و زپارس است. این صنعت همواره یکی از صنایع کوچک بورس شناخته شده که تاثیرپذیری زیادی از نرخ ارز دارد. کمترین و بیشترین میزان شاخص این صنعت در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۶۵ هزار واحد و ۲۷۸ هزار واحد بوده است.از جمله عواملی که در یکسال گذشته بر عملکرد این صنعت تاثیرگذار بوده است را می‌توان موضوع تامین مواد اولیه و خوراک دام، جابجایی ارز و قیمت‌گذاری دانست.

از نظر تکنیکالی نیز شاخص صنعت زراعت در کوتاه مدت از کانال نزولی خارج شده و در میان مدت در یک کانال صعودی قرار گرفته که به ترتیب اهداف ۲۴۰ هزار، ۲۸۰ هزار و ۳۴۰ هزار واحد را دنبال می‌کند. شاخص این صنعت طبق اندیکاتور  RSI روند صعودی به خود گرفته، اندیکاتور MACD نیز در بالای صفر و منطقه ابر صعودی قرار دارد که نشان دهنده وضعیت مطلوب این شاخص است.

صنعت زراعت از کانال نزولی خارج شد

تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: از نظر اندیکاتور ایچیموکو، هم اکنون (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) خط تنکنسن (آبی) در بالای خط کیجنسن (قرمز) قرار دارد که نشانه صعود است، اما به دلیل اینکه این دو خط زیر ابر نزولی قرار دارند مقاومت مهمی را در راه صعود خود در ادامه مسیر خواهند داشت. همچنین ابر پیش روی این شاخص نزولی است و قیمت درون این ابر قرار دارد که قدرت صعودی این شاخص را کاهش داده است.

صنعت زراعت از کانال نزولی خارج شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار