علینقی حسنی گفت: با هدف کاهش بار خط انصاری-چابکسر به مقدار ۱۵ مگاولت آمپر و تغذیه پست سیار شهید رحیم آبادی، خط ۶۳ کیلوولت شهید رحیم آبادی - سیاهکلده اصلاح و بازسازی کامل شد و در مدار قرار گرفت.
به گفته رئیس اداره تعمیرات شرق معاونت بهره برداری شرکت برق منطقهای گیلان، اهمیت این خط عملاً در پیک بار تابستان میباشد. زیرا با وجود این خط در حدود ۱۶۰ آمپر از بار خط چابکسر- شهید انصاری کم شده و به تبع آن پایداری خط افزایش مییابد.
از طرفی نیز در مدار بودن این خط باعث میشود در سرویسهای دورهای پستهای شهید رحیم آبادی، املش، شهید انصاری لنگرود و نیز خط دومداره چابکسر- شهید انصاری- املش با چالش جابجایی بار کمتری مواجه شویم.
این خط در برف ۹۸ آسیب کامل دیده بود به نحوی که تعدادی از پایهها تخریب کامل شده بودند و تعدادی از پایهها هم از ناحیه گوشوارهها و طبقه فوقانی به شدت آسیب دیده بودند.
اصلاح و بازسازی دکلهای آسیب دیده این خط از آذر امسال شروع شد و پس از اتمام کار بازسازی پایه ها، سیم کشی مسیر به طول ۱۴ کیلومتر نیز انجام شد و هم اکنون این خط برقدار و در حال بهره برداری میباشد.
در پروژه جدید سیم کشی از کفشکهای آرموراد دار جهت جلوگیری از خوردگی سیم اصلی استفاده شد.
این در حالی است که در خطوط قدیمی از این یراق و فناوری استفاده نمیشد.
این خط قدمتی بیش از ۵۴ سال داشته و دارای ۴۲ پایه میباشد که ۱۹ پایه این خط در برف ۸۳ در اثر تجمع برف بر روی فازها به شدت آسیب دید و موجب شد این خط از مدار خارج شود.
این پروژه با تجهیزات موجود شرکت برق منطقهای گیلان و با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال اجرا شد.