استاندار همدان:

استان همدان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

استاندار همدان گفت: استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و اکنون ۶ شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، شهرستان‌های «همدان، بهار، ملایر، تویسرکان اسدآباد و فامنین» در وضعیت زرد و شهرستان‌های «رزن، درگزین، کبودرهنگ و نهاوند» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

او گفت: ۲ شهرستان استان همدان در هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که با اقدامات موثر انجام شده و همراهی موثر مردم، هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار ندارند که البته برای تداوم این شرایط و بهبود وضعیت تا رسیدن به رنگ بندی آبی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به خصوص واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان ضروری و مورد تاکید است.

استاندار همدان گفت: زمینه برای انجام سفر‌های نوروزی پس از ۲ سال وقفه در کشور فراهم شده و استان نیز آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران نوروزی را براساس مصوبات ستاد ملی کرونا دارد و لازم است جمعیت هلال احمر با همکاری فرمانداری‌ها در هر شهرستان نسبت به ایجاد مکانی مناسب برای قرنطینه احتمالی مسافران مبتلا به کرونا اقدام کنند.

قاسمی فرزاد گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص شرایط انجام سفر‌های نوروزی باید رعایت شود که دراین زمینه انجام نظارت و مراقبت‌های لازم بر تردد گردشگران و مسافران نوروزی شامل حصول اطمینان از تزریق حداقل ۲ نوبت واکسن کرونا و یا داشتن تست پی سی آر منفی بسیار مهم ضروری است.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی به همراه قرارگاه پدافند زیستی و اداره میراث فرهنگی استان همدان نظارت‌های لازم در خصوص رعایت شیوه نامه بهداشتی در سطح مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری (هتل، میهمانپذیرها، مراکز بوم‌گردی و خانه مسافرها) را انجام دهد ضمن اینکه کارکنان و خدمه شاغل در این مراکز نیز باید دارای کارت واکسیناسیون مورد تایید علوم پزشکی باشند.

استاندار همدان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با همکاری اتاق اصناف و قرارگاه پدافند زیستی پیگیری لازم برای گرفتن کد QR توسط واحد‌های صنفی را انجام دهد و در این زمینه نظارت موثر و جدی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری با هدف رعایت شیوه نامه بهداشتی و سلامت کارکنان بسیار مورد تاکید است.

قاسمی فرزاد گفت:میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کاروان‌های راهیان نور و همچنین فعالیت تمامی مراکز درمانی و تزریق واکسن برای خدمات رسانی بهتر به مردم در ایام تعطیلات نوروز با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی شود.

او گفت: مراکز درمانی، بهداشتی و کیلینک‌ها در تعطیلات نوروز آمادگی لازم برای خدمت رسانی، مواجهه با همه گیری ویروس و دیگر حوادث احتمالی را داشته باشند ضمن اینکه اورژانس و هلال احمر باید برای مقابله با هرگونه رخدادی نیز در آمادگی کامل باشند.

استاندار همدان گفت: همه مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی در سطح استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند که البته در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی، فعالیت این مراکز و اماکن با ۵۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های با وضعیت زرد با ۷۰ درصد ظرفیت است.

قاسمی فرزاد گفت: به طور قطع با آغاز تعطیلات نوروزی شاهد حضور گسترده و موج سفر گردشگران به استان همدان خواهیم بود که در صورت نظارت بر اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت مصوبات ستاد ملی، از بروز هر گونه مشکل در انتقال ویروس پیشگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.