انگلیس بیش از ۱۰۰۰ تن از وابستگان به دولت روسیه را تحریم کرد

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ نفر را که به دولت روسیه وابسته هستند در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت کشور انگلیس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به تحولات اوکراین بیش از یک هزار فرد از وابستگان به دولت روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

براساس گزارش الجزیره این وزارت خانه در بیانیه خود ادعا کرده است: «انگلیس در زمان نیاز در کنار اوکراین می‌ایستد و ما قلب و خانه خود را به روی اوکراینی‌ها باز خواهیم کرد. ما کاملا مصمم هستیم که روسیه را خنثی کنیم و همیشه از آزادی و ارزش‌های بنیادین شیوه زندگی خود دفاع خواهیم کرد.»

پیش از این نیز اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و مردم آن اعمال کرده بودند. حتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از ممنوعیت واردات نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ از روسیه خبر داده و در این خصوص گفت: «جنگ در اوکراین بهانه‌ای برای شرکت‌های نفتی برای تأمین سود نیست. می‌دانیم شاید شرکای ما نتوانند به ما در این ممنوعیت بپیوندند، اما در هدف خود برای تحت فشار گذاشتن پوتین متحد می‌مانیم.»

وزیر انرژی انگلیس نیز اعلام کرد که این کشور تا پایان سال ۲۰۲۲ واردات نفت و محصولات نفتی روسیه را متوقف خواهد کرد. اما در مقابل، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که درباره واردات انرژی از روسیه پیرو آمریکا نخواهد بود.

شایان ذکر است تنها در دو هفته اول جنگ در اوکراین ۲۷۷۸ تحریم جدید علیه روسیه اعمال شد و با گذشت زمان بر تعداد این تحریم‌ها افزوده شده است بطوریکه روسیه اکنون به کشوری با بیشترین آمار تحریم‌ها در جهان تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار