سفیر سابق فرانسه در سرزمین‌های اشغالی:

آمریکا و متحدانش که به عراق حمله کردند نمی‌توانند جهان را موعظه کنند

سفیر سابق فرانسه در صفحه توییتر خود از دخالت نظامی آمریکا در کشور‌های جهان به بهانه برقراری صلح و آرامش انتقاد کرد.

جرارد آرود، سفیر سابق فرانسه در رژیم صهیونیستی، آمریکا و سازمان ملل در حساب توییتری خود نوشت: «۱۹ مارس ۲۰۰۳ روز آغاز عملیات نظامی غیرقانونی، احمقانه و خونین آمریکا علیه عراق است. آمریکا و متحدانش تا زمانی که این گناه بزرگ خود را به رسمیت نشناخته اند، نمی‌توانند جهان را موعظه کنند. ما همچنان منتظر جبران این گناه از سوی آن‌ها هستیم.»

گفتنی است تهاجم سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق، اولین مرحله از جنگ در این کشور بود. این تهاجم که با ارسال نیرو‌های هوایی و زمینی آغاز شد کمی بیشتر از یک ماه به طول انجامید. ۲۲ روز بعد از اولین تهاجم، بغداد به تصرف نیرو‌های ائتلاف آمریکا، انگلیس، استرالیا و لهستان درآمد و نیرو‌های نظامی آمریکا تا سال ۲۰۱۱  در خاک عراق باقی ماندند.

آمریکا در حالی روسیه را به دخالت نظامی در اوکراین متهم می‌کند که مداخله‌های نظامی آمریکا در تغییر رژیم سایر کشور‌ها از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شده و به گزارش نشنال اینترست، از دهه ۱۹۹۰ با وجود هزینه‌های بالا و شکست در اغلب موارد، رشد چشمگیری یافته است. این دخالت‌ها بیشتر شامل کشور‌های آمریکای لاتین، اسپانیا، فیلیپین، سوریه، افغانستان و عراق بوده است. همچنین این کشور با دخالت نظامی در پاناما، هندوراس، نیکاراگوئه، مکزیک و هاییتی حکومت‌های حامی خود را بر سر کار آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار