بارش‌ها در آذربایجان غربی تا آخر هفته جاری ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تا آخر هفته جاری بارش‌ها در استان ادامه دارد مسافران نوروزی باید مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

یاسر اشتاد با اشاره به هشدار‌های هواشناسی صادر شده در ایام نوروز گفت: تا اواخر هفته جاری بارش‌ها در استان به شکل برف و باران ادامه دارد و لازم است تا مسافران و شهروندانی که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی و کوهستانی استان را دارند مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در زمینه میزان بارش ها در استان نیز می گوید: شهرستان خوی با ۱۲ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است و در این مدت شهرستان ماکو با هشت، ارومیه پنج و چایپاره ۶ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند.

 به گفته وی  در ۲۴ ساعت گذشته اغلب شهر‌های استان به جز تکاب و میاندواب شاهد بارش برف و باران بودند.

اشتاد گفت: وزش باد شدید با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت هم در نقاط جنوبی استان گزارش شده است،

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: طبق هشدار‌های صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی، کاهش دید و اخلال در تردد جاده‌ای در مناطق مختتلف استان دور از انتظار نیست.

اشتاد گفت: شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر  و پلدشت و بوکان با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفرگرم‌ترین شهر  بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.