طراحی، تولید و تعمیر ۱۴ هزار قطعه در صنعت نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران گفت: ۱۴ هزار قطعه هر سال توسط صنعت نفت گچساران طراحی، تولید و تعمیر می شود.

مهرداد کاهکش گفت: بام نفتی ایران، شتابان در مسیر توسعه در حال حرکت است.

او می گوید: متخصصان صنعت نفت با تکیه بر توان داخل توانستند همه تاسیساتی که نیازمند قطعه خارجی بود را بازسازی تعمیر و اور حال و به چرخه تولید برگردانند.

کاهکش گفت: در حال حاضر همه الکترموتور کمپرسور‌ها و توربین‌ها به کمک‌های متخصصان داخلی و همچنین صنعت نفت ساخته می شود. 

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ملی شدن واقعی نفت بعد از انقلاب رخ داد و قطار پیشرفت و خودکفایی در صنت نفت با سرعت در حال حرکت است.

او می گوید: در جنگ تحمیلی تاسیسات نفتی به عنوان منابع مهم اقتصادی کشور مورد حملات دشمن قرار گرفت.

کاهکش با بیان اینکه دشمن قصد داشت با قطع صادرات اقتصاد کشور را فلج کند گفت: کارکنان نفت در این تاسیسات زیر شدید‌ترین بمباران‌ها صحنه را خالی نکردند و اجازه ندادند دشمن به هدفش که قطع صادرات نفت بود دست یابد.

او می گوید: تحریم های ظالمه مرحله دیگری بود که صنعت نفت با راه اندازی نهضت قطعه سازی بسیاری از از قطعات را بومی سازی و کشور را در این زمینه بی نیاز کرد.

رئیس کارگاه مرکزی گچساران گهم گفت: با شروع تحریم‌ها، تهیه قطعات با مشکل مواجه شد و برای رفع تحریم‌ها و دورزدن تحریم‌ها، شرکت نفت نهضت قطعه سازی را آغاز کرد. 

سیامک غلامی زاده می گوید: در اوایل سال ۶۰ کارگاه مرکزی با هدف طراحی ساخت و تعمیر قطعات مورد نیاز صنعت نفت در شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران راه اندازی شد.

بخشی معاون کارگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران نیز گفت: در این کارگاه ۲۵ تن از متخصصان صنعت نفت در امر تولید، طراحی و تعمیر قطعات اساسی صنعت نفت مشغول بکار هستند.

محمد بخشی می گوید: سالانه در این کارگاه حدود ۱۴ هزار قطعه مورد نیاز صنعت نفت طراحی تولید و تعمیر می شود

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت بهره‌بردار و تولید‌کننده نفت در کشور و نخستین شرکت تولیدکننده گاز در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.