فرماندار لنده از تشدید بازرسی‌ها و بر خورد قاطع و قانونی با متخلفان صنفی در شهرستان خبر داد.

جلال دانش در بازدید از بازار شهرستان لنده با اشاره به اینکه افزایش بازرسی‌ها با هدف تشدید نظارت بر بازار است، گفت: گران‌فروشی و اختلاف قیمت‌ها در سطح بازار وجود دارد البته برخی فروشنده‌ها انصاف را رعایت کردند.

او می گوید: فروشنده ها و صاحبان صنوف مختلف باید انصاف را مدنظر قرار دهند این در حالی است که برخی از صنوف مثل نانوایی ها کم فروشی می کنند و امیدواریم شاهد کم فروشی، گران فروشی و اختلاف قیمت در بازار نباشیم. 

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام هم در حاشیه بازدید از بازار لنده گفت: در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز که تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در ادامه دارد، قریب به هشتاد واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۷ مورد متخلف شناخته شده‌اند، که پس از تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند شد.

خدیش می گوید: اهم تخلفات صنوف متخلف گران‌فروشی نبود درج قیمت عدم ارائه فاکتور خرید و کم‌فروشی تقلب بوده که ارزش ریالی پرونده هنوز محاسبه نشده وبا تکمیل فرم گزارش بازرسی توسط واحد بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و متعاقباً نتیجه این گزارش ها به مردم اطلاع رسانی می شود. 

به گفته او، همه کالا‌ها در هر مغازه و فروشگاهی باید قیمت گذاری شود  در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

خدیش با بیان اینکه نداشتن فاکتور خرید کالا‌ها از دیگر مشکلات بازار است می گوید: کیفیت پایین، مضر بودن برای سلامتی، معیوب بودن کالا، نداشتن استاندارد‌های لازم و تقلبی بودن جنس از دیگر مشکلات موجود در بازار لنده است. 

رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام گفت: همشهریان درصورت مشاهده هر گونه تخلف، احتکار، گران فروشی، کم فروشی ودرج نکردن قیمت‌ها با شماره‌های ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.