در این گزارش روند تغییرات نرخ دلار و یورو را در سال ۱۴۰۰ بررسی کرده ایم.

در سال ۱۴۰۰ روند قیمت دلار و یورو با فراز و فرود‌هایی همرا بود و بیشترین نوسان نرخ را تجربه کرد، اما به طور کلی قیمت ارز در سال گذشته روند صعودی داشت.

نرخ دلار درابتدای سال ۱۴۰۰ با قیمت ۲۴ هزارو ۷۵۶ تومان در بازار آزاد معامله شد. د میانگین قیمت در ۳ ماهه اول سال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید در تاریخ ۱۶ اردیبهشت نرخ دلار به کمترین حد خود در یک سال رسید و با قیمت ۲۰ هزار و ۶۴۸ تومان معامله شد. سیر صعودی قیمت در ۳ ماهه دوم سال همچنان برقرار بود و هر اسکناس دلار به طور متوسط با مبلغ ۲۳ هزار تومان خرید و فروش شد.

در ۳ ماهه سوم نرخ میانگین دلار حدودا به ۲۷ هزار تومان رسید که جهش قیمتی قابل توجهی نسبت به ۶ ماه اول سال را داشته است. در روز ۳ آذر ۱۴۰۰ نرخ دلار به بالاترین حد در سال رسید و با قیمت ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

در ۳ ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت دلارسرعت کمتری گرفت و میانگین نرخ دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی تثبیت شد.

نرخ دلار و یورو در سال ۱۴۰۰ چقدر تغییر کرد؟
 

نرخ یور نیز همسو با قیمت دلار با تغییرات محسوسی در سال ۱۴۰۰ برخودار بود به طوری که اولین نرخ معامله شده یورو ۲۸ هزار و ۸۹۷ تومان بوده است و میانگین قیمت در سه ماهه اول ۲۷ هزار تومان بوده است. در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ قیمت دلار به کمترین میزان خود دریک سال رسید و با مبلغ ۲۵ هزار و ۹۹ هزار تومان رسید. روند افزایش قیمت در ۳ ماهه دوم نیز ادامه دار بود به طوری که متوسط قیمت یورودر زمان ذکر شده ۳۰ هزار تومان بود.

در ۳ ماهه سوم رقم آن میان گین قیمت به ۳۲ هزار تومان رسید که همانند دلار از افزایش قابل توجهی برخودار بود که البته در ۸ آذر ۱۴۰۰ نرخ یورو به ۳۳ هزار و ۶۷۰ تومان رسید که رکود بیشترین نرخ یورو در سال بود. ۳ ماهه پایانی سال متوسط نرخ یورو در کانال ۲۹ هزار تومانی پایدار ماند.

شما می‌توانید روند نرخ یورو را در نمودار زیر مشاهده کنید

نرخ دلار و یورو در سال ۱۴۰۰ چقدر تغییر کرد؟
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار