مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان به تشریح فعالیت‌های شبانه روزی ۶۰ پست نوروزی این جمعیت در نوروز امسال پرداخت.

علی خدادادی گفت: جمعیت هلال احمر استان خوزستان از بیست و پنجم اسفند تا کنون با اجرای دو طرح ملی امداد و نجات نوروزی در محور‌های مواصلاتی بین شهری و خدمات بشردوستانه در پست‌های موقت ایجاد شده در مبادی ورودی شهرستان‌ها به ارائه خدمت به مسافران نوروزی و زائران مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور پرداخته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان می گوید: ۳۹ تیم عملیاتی در ۳۸ پایگاه امداد و نجات متشکل از ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه موقت در سطح استان خوزستان به فعالیت می‌پردازند و تاکنون با ۲۸ عملیات امدادی به نجات جان هم وطنان پرداخته اند. همچنین ۱هزار و ۳۴۵نفر از خدمات درمانی سرپایی،۲۰ نفر خدمات حضوری، ۲۲ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۲ هزار و ۶۱۶ نفر نیز خدمات سلامت محور دریافت کردند. ضمن آنکه ۱۵ مورد نیز به کاروان‌های راهیان نور خدمات رسانی صورت پذیرفته است.

به گفته او ۲۲ پست موقت در مبادی ورودی شهرستان‌ها و ۶ تیم سیار نیز در قالب طرح سحاب در این مدت زمانی مشغول ارائه خدمات بشردوستانه هستند. در این مدت بیش از ۳هزار و۶۰۰ نفر خدمات سلامت محور رایگان، حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر خدمات راهنمایی اماکن تفریحی، اقامتی،۲هزار و ۱۵ نفرخدمات آموزشی، ۲ هزار و۷۳ نفر از خدمات ایستگاه‌های دوستدار کودک بهرمند شده اند وعلاوه بر این ۹۴۵ نفر نیز از ظرفیت‌های ایجاد شده خیمه‌های نماز استفاده کرده اند.

خدادادی می گوید: تیم‌های سحاب نیز در دو قالب دوچرخه سواران و گشت‌های پیاده در بوستان‌ها و اماکن پر تردد گردشگری و تفریحی حضور یافته و به ۸۱۰ نفر ارائه خدمت کرده اند.

خدمات هلال‌احمر استان خوزستان   تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.