دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: از ۲۶ الی ۲۹ اسفند حدود ۵۰ هزار بازدید از جاذبه‌های استان به ثبت رسیده است.

رحمان فرمانی گفت: در این مدت بالغ‌بر ۱۳ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند که با این تعداد اقامت ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان گلستان ۶۰ درصد بوده است.

او می‌گوید: نوروزگاه‌ها یکی از برنامه‌های نوروزی گلستان است که باهدف حفظ فرهنگ غنی اقوام و معرفی آن به نسل جوانی که ممکن است با این آداب‌ورسوم آشنایی نداشته باشند و همچنین مسافرانی که به استان سفر می‌کنند، در استان برپا خواهد شد.

فرمانی گفت: در ایام نوروز و از دوم تا ۱۲ فروردین‌ماه، ۱۴ نوروزگاه در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌شده است که اجرای موسیقی اقوام، بازی‌های بوم و محلی، جنگ‌های شادی، مسابقه‌های فرهنگی، غذا‌های محلی، صنایع‌دستی و سوغات از اهم برنامه‌های اجرایی در این مراسم خواهد بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در ایام نوروز تعداد ۲۱ بازارچه موقت صنایع‌دستی با ۴۳۰ غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در سطح استان برپا خواهد شد.

او می‌گوید: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای نوروز ۱۴۰۱ که به همت دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان اجرایی می‌شود، برپایی ۲۷ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستایی در سطح استان است، در این جشنواره‌ها معرفی آداب‌ورسوم، توانمندی روستاییان، غذا‌های محلی، البسه سنتی، بازی‌های بومی و محلی و... برنامه‌ریزی‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.