رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در ادامه نظارت بر فعالیت اصناف، بازرسین مرکز بهداشت سنندج ضمن بازرسی هزار و ۳۰۰ مورد بیش از یک تن مواد غذایی غیر قابل مصرف را کشف و ضبط کردند.

دکتر جهانبخش یوسفی گفت: از آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی ۳۳ گشت مشترک ستادی از ۱۶۱ مورد واحد صنفی بازدید کردند و در بازرسی کارشناسان محیطی هم ۸۹۵ مورد بازدید از اصناف مختلف به انجام رسیده است.

او می گوید: در خصوص نظارت بر ارائه غذای سالم در مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده کارشناسان بهداشت محیط ضمن انجام ۲۴۵ مورد بازدید قرار داده و از ۱۶ مورد مواد تهیه شده برای تایید سلامت نمونه برداری کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: با اصناف خاطی برخورد قانونی می شود و در روند این بازدید‌ها ۱۷ واحد متخلف به علت عدم رعایت کامل موازین بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

دکتر یوسفی گفت: سه واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند و در این زمینه یک هزار و سه کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده که پس از طی مراحل قانونی معدوم سازی خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در خصوص صیانت از حقوق شهروندان نیز ،به ۱۷ مورد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰ وهمچنین ۱۱ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته پیگیری شده است و با توجه ورود مهمانان نوروزی، بازرسان این مرکز نظارت ویژه و مستمر بر رعایت موازین بهداشتی در هتل ها، مهمانسرا‌ها و اماکنی که برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده را در دستور کار خود دارند.

به گفته یوسفی، نظارت بر اجرای مراسم جشن نوروز در محل استادیوم ۲۲ گولان و نظارت مستمر بر فعالیت تالار‌های مراسم وپخش و نصب تراکت‌های حاوی پیام‌های هشدار دهند و رعایت موازین بهداشتی و توصیه به شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی را از دیگر فعالیت‌های بازرسان این مرکز می باشد.

او در پایان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به شهروندان سنندجی وآرزوی سلامتی وتندرستی برای همشهریان، رعایت موازین بهداشتی و بهداشت فردی و جمعی را لازمه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف دانست و گفت: شهروندان برای مقابله با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.