تلاش برای بازگشایی راه ۶۰ روستای آذربایجان شرقی

معاون مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای استان که به علت بارش برف بسته شده است ادامه دارد.

آقای رسول زاده با بیان اینکه به دنبال بارش برف و کولاک روز گذشته راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان آذربایجان شرقی بسته شد: روز گذشته با تلاش راهداران راه ارتباطی ۱۰۰ روستا بازگشایی شد.

تلاش می‌شود تا پایان امروز راه ارتباطی بقیه روستا‌ها نیز که بیشتر آن‌ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور واقع هستند بازگشایی شود.

 عمده این روستا‌ها در شمال شرق استان و در شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین قرار دارند و هم اکنون فعالیت راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی این روستا‌ها متمرکز شده است.

در زمان کنونی راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز ـ زنجان باز است و تردد در آن‌ها به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است.

با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای ادامه بارش پراکنده در چند روز آینده و شلوغی جاده ها، مسافران و رانندگان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

 راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیش از ۱۴ هزار کیلومتر است.

مردم و مسافران در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که شبانه روزی پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.