سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بیست و هشتم اسفند تاکنون هشت هزار و ۹۲۵ گردشگر در استان اقامت کرده اند.

سعید طالبی پور گفت: این تعداد گردشگر در هتل ها، مهمانسراها، مدارس و اقامتگاه های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد اقامت کرده اند.

او می گوید: بیشترین اسکان گردشگران تعطیلات نوروز امسال در اقامتگاه های بومگردی شهرستان های باشت و دنا ثبت شده است.

طالبی‌پور گفت: برپایی جشن نوروزگاه در مکان‌های تاریخی و گردشگری پربازدید سه شهرستان استان باهدف ایجاد روحیه شور و نشاط و برپایی نمایشگاه های سوغات و هدایا در ورودی شهرها از برنامه های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال است.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده برنامه‌های نورز گاه ۱۴۰۱ در شهرستان‌های گردشگرپذیر کهگیلویه، گچساران و باشت با حضور هنرمندان مطرح استانی برگزار می‌شود.

او گفت: به منظور معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری استان امسال ۳۹ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی ظرفیت های گردشگری استان شامل کتابچه، پوستر،لوح های فشرده و سایر اقلام چاپ، در تعطیلات نوروزی توزیع می شود.

طالبی پور می گوید: این اقلام اطلاع رسانی و معرفی مناطق گردشگران کهگیلویه و بویراحمد بین گردشگران در محل کیوسک های اطلاع رسانی، نمایشگاه های سوغات و هدایای ورودی شهرها و جشن های نوروزگاه توزیع می شود.

او گفت: معرفی جاذبه های گردشگری در بستر فضای مجازی، ساخت و پخش فیلم های کوتاه، اطلاع رسانی از طریق رسانه های ارتباط جمعی و صدا وسیمای استانی دنا از دیگر برنامه های تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

معاون گردشگری استان گفت: ۱۱۹ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه های تفریحی،  خانه های مسافر و بوم‌گردی ها در ایام نوروز ۱۴۰۱ فعال است.

محمد حسین‌زاده می ،وید: هزار و ۳۱۹ تخت  در کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

معاون گردشگری استان گفت: همچنین به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا در تمامی شهرستان‌ها گشت‌های نظارت، بازرسان اداره صنعت و معدن، میراث‌فرهنگی، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی به‌صورت روزانه فعال شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.