مسکو: روابط روسیه و آمریکا در آستانه فروپاشی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه روابط مسکو - واشنگتن را در حال فروپاشی توصیف و تاکید کرد قطع روابط دو جانبه بستگی به تصمیم واشنگتن دارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به فروپاشی روابط آمریکا و روسیه گفت: «دیروز یک یادداشت اعتراضی که تاکید می‌کرد روابط دو کشور در آستانه گسست قرار دارد، به سفیر آمریکا تحویل داده شد. آمریکا باید از تهدید روسیه و تشدید تنش ها چه به صورت شفاهی و چه از نظر تقویت تسلیحات اوکراین دست بردارد.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که تحریم‌ها یا فشار‌های آمریکا تاثیری بر عزم روسیه برای تکمیل عملیات نظامی ویژه در اوکراین و حفاظت از دونباس نخواهد داشت.

دیروز، وزارت امور خارجه روسیه یادداشتی اعتراضی به جان سالیوان، سفیر آمریکا داد و تاکید کرد که اظهارات «غیرقابل قبول» رئیس جمهور آمریکا در خصوص ولادیمیر پوتین روابط دوجانبه را تا مرز فروپاشی پیش برده است. بایدن در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین، همتای روس خود را یک «جنایتکار جنگی» خواند.

هفته گذشته نیز در نشست خبری کاخ سفید، از بایدن سوال شد که آیا رئیس جمهور روسیه را جنایتکار جنگی می‌داند یا خیر. پس از پاسخ منفی اولیه، بایدن چند ثانیه بعد گفت که پوتین یک جنایتکار جنگی است.

این گسست دیپلماتیک در حالی رخ می‌دهد که آمریکا و ده‌ها کشور اروپایی بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کرده اند که اقتصاد، صنعت فضایی، موسسات مالی و مشاغل را در بر می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار