ثبت ۵۵۰ هزار نفر تردد در بنادر مسافری هرمزگان

تاکنون ۵۵۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به جزایر هرمزگان رفت و آمد داشته اند که در مقایسه به سال‌های قبل از کرونا بیش از دوبرابر افزایش داشته است.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این مدت ۹۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر و بلعکس جابجا شده اند که ۵۶ درصد افزایش داشته است.

علی اکبر صفایی گفت: از ۲۵ اسفند تاکنون ۱۳ هزار نفر نیز با شناور‌های مسافری جابجا شده اند که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

وی با توصیه به گردشگران و مسافران دریایی برای حفظ محیط زیست گفت: مسافران وگردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز با توجه به نکات ایمنی، در حفظ و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا و همچنین جزایر و پاکیزگی شهر‌های بندری نکات لازم را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در طرح نوروزی ساماندهی سفر‌های دریایی، ۸۵۳ شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به میهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

صفایی گفت: برای ایمنی سفر‌ها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و ۸ فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، گفت: استان هرمزگان بعنوان استان گذر مسافران نیست، بلکه مقصد نهایی هموطنان در تعطیلات نوروز است.

احمد مرادی گفت: استان هرمزگان به دلیل هوای مطبوع و خنک به عنوان پایتخت سفر‌های دریایی کشور در فصل زمستان و بهار است و مسافران و گردشگران از سراسر کشور به هرمزگان و به ویژه جزایر سفر می‌کنند.

مرادی در رابطه با استقرار پنج فروند شناور همیار ناجی و یک فروند شناور آتش خوار در مسیر پل -لافت گفت: استقرار این تجهیزات در راستای بالا بردن سطح ایمنی سفر‌های دریایی خوب است، اما باید در کنار افزایش امکانات، نظارت‌ها نیز بیشتر شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با توجه به خواسته شناورداران و صاحبان لنج‌ها برای تعیین جایگاه خاص گفت: در این رابطه با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صحبت شده و قرار است طرح جامع مطالعاتی از سوی این سازمان در سال جاری تعیین و اجرا شود، تا نگرانی‌های چندساله شناورداران و لنج داران این منطقه نیز مرتفع گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.