مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از کاهش خاموشی‌ها در سال جدید خبر داد.

کوروش موسوی تاکامی از توسعه پست ۴۰۰ مگاوات ساری خبر داد و گفت: با نصب یک ترانس مشکلات افت فشار ولتاژ و بار مورد نیاز منطقه برطرف خواهد شد تا در سال جدید به صورت موفقیت آمیز از پیک مصرف عبور کنیم.

او می‌گوید: با توجه به مشکلات موجود در احداث نیروگاه‌های بزرگ، تمرکز بر روی ساخت نیروگاه‌های کوچک قرار داده شده و طبق برنامه ریزی‌ها در سال جدید حداقل ۱۰ درصد به ظرفیت فعلی افزوده می‌شود.

به گفته موسوی تاکامی پیک‌مصرف منطقه مازندران و گلستان احتمالا امسال از ۴هزار و ۷۰۰ مگاوات گذر خواهد کرد که امید است با مدیریت مصرف بار و کمک مردم از آن با موفقیت عبور کنیم، در این راه تفاهم نامه‌هایی با صنایع بزرگ، کشاورزان و حوزه توزیع امضا شده که همکاری آن‌ها در مدیریت دوران بالای مصرف تاثیرگذار خواهد بود.

او می‌گوید: خرید تضمینی برق طبق مقررات وضع شده و سیاست گذاری وزارت نیرو انجام خواهد شد و با توجه برنامه ریزی‌ها انجام شده باید در چهار سال آینده ۲ هزار مگاوات افزایش تولید داشته باشیم که امیدواریم سرمایه گذاران داخلی و خارجی به توسعه و تولید برق خود ترغیب شوند.

۴ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در حال حاضر در حوزه برق منطقه‌ای مازندران و گلستان است که حدود ۲۷۰ مگاوات به صورت پراکنده تولید می‌شود و انتظار می‌رود در ۴ سال آینده و قبل از اتمام دولت سیزدهم ۲ هزار مگاوات دیگر تولید و وارد مدار شود.

به گفته موسوی تاکامی بزرگ‌ترین مشکل ما در حوزه برق منطقه‌ای مازندران و گلستان کمبود تولید است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان می‌گوید: در پایان دولت قبل با باز کردن دریچه سد ذخیره آب کم شد و تولید برق آبی به شدت کاهش پیدا کرد و به همین سبب شهروندان با مشکلات مواجه شدند، اما این اطمینان را به مردم خواهد داد که در سال جدید با مدیریت مصرف بار و تلاش همکاران در زمینه توسعه شبکه، خاموشی‌ها بسیار کمتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار