معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: میزان بارش استان در سال زراعی جاری تا پایان اسفند ماه ۲۹۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

علی پناهی گفت: میزان بارش استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۲۷۲ میلی‌متر بوده که بارش امسال ۲۰ میلی‌متر بیشتر از این مقدار بوده است.

او گفت: میزان بارش امسال استان ۱۵ میلی‌متر کمتر از دوره بلندمدت بوده است و میانگین بارندگی امسال استان نسبت به دوره بلندمدت (میانگین ۳۰ سال گذشته) حدود ۳۰۷ میلی‌متر بوده که این میزان، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: شهر‌های سروآباد با ۴۸۳ میلی‌متر بیشترین و بیجار با ۱۶۱ میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان داشته‌اند.

به گفته پناهی، شهر‌های سروآباد و سقز نیز با ۱۹ درصد افزایش بارندگی، بیشترین میزان بارش و شهر کامیاران با ۱۳ درصد کاهش، کمترین میزان بارندگی را در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

او گفت: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت را شهر کامیاران با ۳۳ درصد و کمترین کاهش را شهر سنندج با ۲ درصد داشته است.

برچسب ها: باران ، هواشناسی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.