در پی درگذشت آیت‌الله فقیه نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه فقید نی‌ریز، مسئولان ارشد استان فارس پیام‌های جداگانه‌ای در تسلیت رحلت آن عالم مجاهد، صادر کردند.

به دنبال درگذشت، آیت‌الله حاج سید محمد فقیه، نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری و امام جمعه فقید نی‌ریز،سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه فجر، جامعه روحانیت شیراز ، مدیر حوزه علمیه استان فارس ، تولیت آستان مقدس شاهچراغ و شهردار شیراز پیام‌های تسلیتی به شکل جداگانه صادر کردند.

پیام تسلیت آیت الله سید علی اصغر دستغیب

آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت رحلت آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد
متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
رحلت عالمِ عاملِ متّقی و مجاهدِ انقلابیِ ولائی و اسوه فضائل اخلاقی، حضرت آیت الله آقای حاج سید محمّد فقیه نیریزی (قدّس سرّه) موجب تاثّر و تاسّف شدید گردید.

سوابق درخشان علمی و اخلاق کریمه و مجاهدت‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آن فقیدِ سعید را، چهره‌ای مردمی و محبوب القلوب خاصّ و عام قرار داده بود. اینجانب ضایعه اندوهبار فقدان آن مجتهد جامع را به عموم بازماندگان به ویژه فرزندان و شاگردان و ارادتمندان معظّمٌ له، تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت و مغفرت و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند منان مسئلت دارم.

امید است بیت رفیع فقیه با ادامه راه آن بزرگوار برای اهالی محترم استان فارس به ویژه مردم شریف شهرستان نیریز، همچون گذشته کانونی فیّاض بوده باشد، ان شاءالله تعالی

پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه استان فارس

محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس در پی درگذشت آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی عالم ربانی و امام جمعه خدوم شهرستان نیریز حضرت آیت الله سید محمد فقیه رضوان الله تعالی علیه سبب اندوه و تأثر گردید.

دلسوزی، محبت، اخلاص و صمیمیت از ویژگی‌های بارز این فقیه پارسا بود.

عضویت در شورای حوزه علمیه استان فارس که ایشان با همه کسالت‌ها و بیماری‌ها سعی در شرکت منظم در جلسات آن را داشتند در کنار تأسیس مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان نیریز و مسئولیت حمایت از آن، نام ایشان را در خدمتگزاری ارزشمندشان به حوزه‌های علمیه استان ماندگار کرد همانطور که عضویت در مجلس خبرگان رهبری نیز در کنار سنگر امامت جمعه سند دلدادگی ایشان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه فارس، علمای اعلام و مردم شریف شهرستان نیریز به ویژه خانواده مکرم و فرزندان آن مرحوم از خداوند متعال علوّ درجات و رفعت جایگاه ایشان را خواستارم.

قطعا خلأ چنین شخصیت‌هایی برای همه ما خسارت است و جبران آن به این زودی امکان پذیر نیست.
تغمده الله فی رحمته الواسعة

جامعه روحانیت شیراز درگذشت آیت الله فقیه را تسلیت گفت

سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز و دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس درگذشت آیت الله فقیه را تسلیت گفتدر پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز و دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

ضایعه ارتحال فقیه وارسته ، مبارز نستوه ، انقلابی و عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه امام جمعه فقید نی ریز موجب تألم و تأثر فراوان شد.

آن روحانی انقلابی و خدوم بیش از چهار دهه از عمر خود را در سنگر مقدس امامت جمعه در راه خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج فرهنگ ائمه اطهار (علیهم السلام) و خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و قبل از انقلاب نیز در مبارزه با رژیم ستم شاهی سپری کرد.

اینجانب این ضایعه مولمه را به مردم شریف نی ریز و خاندان محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن فقيد سعيد علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم .
والسلام

پیام تسلیت تولیت آستان مقدس شاهچراغ

در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقیه (رحمت الله علیه)، امام جمعه نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
انّالله و انّا الیه راجعون

رحلت عالِم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقیه (رحمت الله علیه)، امام جمعه نی ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را به مردم شریف فارس به ویژه خطه عالم پرور نی ریز و حوزه‌های علوم اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. تقوای الهی، تواضع، خدمت بی منت به محرومان و پرورش جوانان مومن و انقلابی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم بود که از ایشان الگوی حسنه‌ای برای عموم مؤمنان پدید آورده است.

از پیشگاه خداوند کریم برای آن مرحوم، علو درجات و لطف و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس هم در پیام خود به مناسبت ارتحال آیت‌الله فقیه، آورده است:

" بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

رحلت ملکوتی حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد جواد فقیه نماینده فقید مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر شهید پرور نی ریز، روح مردم شریف فارس را سوگوار و اندوهگین نمود. آن فقیه وارسته و انقلابی همواره به اصول و راه انقلاب اسلامی وفادار بود و خدمات علمی ، انقلابی و دینی ایشان در این مسیر نورانی انقلاب اسلامی و به ویژه در حوزه های علمیه عمل صالح ماندگاری است که انشاء الله این ذخایر ارزشمند موجب علو درجات برای ایشان خواهد بود.

پیام تسلیت فرمانده سپاه فجر استان فارس

سرداربوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس درپی رحلت ملکوتی حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد جواد فقیه پیام تسلیتی صادر کرد.

بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

رحلت ملکوتی حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد جواد فقیه نماینده فقید مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر شهید پرور نی ریز ،،روح مردم شریف فارس را سوگوار و اندوهگین نمود.

آن فقیه وارسته و انقلابی همواره به اصول و راه انقلاب اسلامی وفادار بود و خدمات علمی ، انقلابی و دینی ایشان در این مسیر نورانی انقلاب اسلامی و به ویژه در حوزه های علمیه عمل صالح ماندگاری است که انشاء الله این ذخایر ارزشمند موجب علو درجات برای ایشان خواهد بود.

اینجانب رحلت آن عالم انقلابی را به همه مردم شهید پرور فارس ، بویژه شهرستان نی ریز و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت شهردار کلانشهر شیراز 

در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقیه (رحمت الله علیه)،سید احسان اصنافی شهردار شیراز، پیام تسلیتی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و خدوم مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه رضوان الله تعالی علیه امام جمعه فقید شهرستان نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف وتاثر خاطر گردید.

این عالم جلیل القدر عمر مبارک و شریف خویش را در خدمت به اسلام ومسلمین ومردم شریف شهرستان نی ریز مصروف ساخته و کارنامه ای پربار وسرشار از برکات درخشان دینی، فرهنگی واجتماعی از خود به یادگار نهادند.

عروج این روحانی مجاهد را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علما، اهالی استان فارس و مردم شریف و ولایت مدار شهرستان نی ریز و بیت شریف و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه احدیت شادی روح ایشان وعلو درجات بهشتی وهمنشینی با اولیاءالله آرزومندم.

پیام تسلیت رئیس پارک علم و فناوری استان فارس

دکتر امین رضا ذوالقدر در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقیه (رحمت الله علیه) پیام تسلیتی صادر کرد.

انا لله وانا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال عالم ربانی، فقیه عالیقدر، فیلسوف دانشمند، حافظ و مفسر کلام الله المجید مرحوم آیت الله حاج سید محمد فقیه نی ریزی رضوان الله تعالی علیه حقیقتاً مصداق روشن ثلمة فی الاسلام و مایه تأسف و اندوه بسیار است.

او که عمر با برکت خود را در سنگر دفاع از حریم اسلام و اهل البیت علیهم السلام و ترویج فرهنگ ناب اسلام در زادگاه خویش با عنوان امامت جمعه سپری کرد با تلاش مستمر و پیگیر جلوه‌های ماندگاری از اشاعه آموزه‌های ثقلین در شهرستان به یادگار گذاشت. یاد آن عالم وارسته در خاطر مردم متدین و قدرشناس نی‌ریز باقی خواهد ماند.

این ضایعه اندوه بار را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حفظه الله، مردم ولایتمدار نی ریز و بیت مکرم آن عزیز سفرکرده بویژه آقا زادگان ایشان و خصوصا حجت الاسلام والمسلمین آقای سید جواد فقیه تسلیت عرض می‌نمائیم.

سلام علیه یوم وُلِدَ و یوم مات و یوم یبعث حیّاً.

پیام تسلیت رئیس رسیدگی به امور مساجد فارس

حسین ملک مکان رئیس رسیدگی به امور مساجد استان فارس در پیامی درگذشت آیت‌الله "سید محمد فقیه نی‌ریزی"را به محضر رهبر معظم انقلاب، مردم فارس و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.

باسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَايَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

خبر ارتحال عالم عامل و فاضل ارجمند حضرت آیت الله سید محمد فقیه که با مجاهدت و ایثار و روشنگری و تبیین مبانی انقلاب اسلامی و با بیش از چهار دهه امامت جمعه نی ریز، باعث وحدت میان اقشار مختلف جامعه و ترویج علوم و معارف اهل بیت(ع) در حوزه و دانشگاه گردید، آن فقید سعید همواره در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه، خدمت به مردم و تلاش در تربیت طلاب حوزه های علمیه و پرورش طلاب علوم دینی و قشرهای مختلف مردم استان فارس بخصوص در شهرستان نی ریز با کمال اخلاص و تواضع عمر با برکت خود را سپری کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب، نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، حوزه های علمیه، طلاب، شاگردان و مردم شریف شهرستان نی ریز مخصوصا به بیت مکرم و معزز وی، خصوصا به فرزندان ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فاضل علو درجات را از درگاه خداوند منان خواستارم.

پیام تسلیت مدیر کل صدا و سیمای فارس

سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس در پی ارتحال حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد فقیه پیام تسلیتی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال جانگداز عالم عامل، مجاهد نستوه و مبلغ توانمند اسلام ناب محمدی (ص)
حضرت آیت الله سید محمد فقیه نماینده مردم شریف فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه معزز نیریز را به محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان (عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب (مدضله العالی)، جامعه محترم روحانیت مبارز کشور و استان، مردم متدین استان فارس و شهروندان قدر شناس شهرستان نی ریز و بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

آن فقید سعید همچون اجداد طاهرینش ملجاء و پناهگاه بندگان خدا، مردمدار و گره گشای مشکلات مردم بود.

تلاش و پیکیری ایشان برای توسعه خدمات رسانه‌ای جمهوری اسلامی در اقصی نقاط استان بویژه مناطق محروم و قدر شناسی وی پس از به نتیجه رسیدن کار‌ها خاطرات ماندگاری را در ذهن اینجانب و همکارانم که با افتخار میزبانی ایشان را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به عهده داشتند به یادگار گذاشته است.

از خداوند بزرگ علو درجات را برای این شخصیت والا مقام و ساعی تمنا می‌کنم، امید که شفاعت ایشان در روز حساب شامل حال ما شود.

تسلیت رئیس کل دادگستری فارس 

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در پیامی رحلت آیت اللّه سید محمد فقیه را تسلیت گفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس به مناسبت درگذشت آیت الله سید محمد فقیه نماینده فقید مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر نی ریز پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ»

«عروج ملکوتی و رحلت سالک الی اللّه و عالم وارسته حضرت آیت اللّه حاج سید محمد فقیه (رضوان اللّه تعالی علیه) نماینده مردم شریف استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان نی ریز باعث تأسف و تأثر عمیق مؤمنان گردید.

بی تردید فقدان آن روحانی مجاهد و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای دوستداران و مریدان آن مرحوم است.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه قضات، کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس این مصیبت گران را به مردم شریف استان فارس بالاخص مردم ولایت مدار شهرستان نی ریز جامعه روحانیت استان، بیت مکرم و منسوبین معزز آن عالم فرهیخته تسلیت و تعزیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند متعال برای آن ره یافته به ملکوت، رضوان و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان گرانقدر صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»


بیشتر بخوانید: 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار