تکمیل ۶۶ درصد مراکز اقامتی آذربایجان شرقی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی از پر شدن ۶۶ درصدی مراکز اقامتی استان خبر داد.

آقای تراب محمدی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۵۳ هزار نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان یافته اند که شامل ۶۶ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان است.

در سه روز نخست نوروز شاهد بازدید ۱۳۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بودیم که نسبت به پارسال با افزایش ۳ برابری همراه بوده است.

 همچنین  تردد ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو از محور‌های مواصلاتی استان تردد کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال با ۱۲ درصد افزایش همراه بوده است.

 تیم‌های امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو به صورت مستمر در حال فعالیت هستند و به تمامی مسافران در حال تردد در محور‌های مواصلاتی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

آقای حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: آمار بازدید از موزه‌ها و مراکز تاریخی استان در ایام نوروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

طی این ایام موزه آذربایجان بیشترین بازدیدکننده را داشته است و مسجد کبود در جایگاه بعدی از نظر تعداد بازدید کننده قرار دارد.

وی از برگزاری نوروزگاه‌ها و آیین‌های نوروزی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی در ایام نوروز خبر داد .

نمایشگاه‌های صنایع دستی با مجموع ۱۳۰ غرفه و ۲۰۰ هنرمند در ۱۵ شهرستان و تور‌های رایگان گردشگری در شهرستان‌های گردشگرپذیر مثل جلفا، کلیبر و مراغه دایر شده است.

اتوبوس‌های تبریزگردی و تاکسی‌های «از من بپرس» در تبریز فعالیت دارند.

شرایط جوی باعث کاهش تعداد مسافران استان شد اما انتظار داربم که در هفته دوم فروردین ماه میزبان خیل عظیمی از مسافران باشیم.

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پنج استان نخست کشور از لحاظ برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بیش از ۲ هزار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

این استان بیش از ۲۳ موزه دارد که از آن جمله می‌توان به موزه آذربایجان، موزه قاجار، موزه قرآن و کتابت و موزه مشروطه و سنجش اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.