فضل الله زرین جویی سرپرست توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این تعداد گردشگر از ۲۴ نوع خدمت تفریحی، سیاحتی، فرهنگی و تک برند خدمت دریافت کرده اند که از این بین مراکز سیاحتی با ۱۱ هزار و ۴۹۴ مورد بیشترین میزان را در ارائه خدمات به گردشگران دارد.
او با بیان اینکه تک برندها با ۹ هزار و ۳۶۹ مورد، کشتی های تفریحی با هشت هزار و ۶۱۸ مورد و مراکز فرهنگی با ۲ هزار و ۳۴۴ مورد در رده های بعدی از نظر تعداد خدمات ارائه شده قرار دارندگفت: مراکز سیاحتی شامل شهر تاریخی حریره با ۳ هزار و ۷۰۸ بازدید، سافاری پارک با ۲ هزار و ۸۹۴ بازدید، پارک دلفینها با ۲ هزار و ۳۴۹ بازدید، شهر زیر زمینی کاریز با یک هزار و ۵۳۷ بازدید و پارک آبی یک هزار و ۵۴۶ بازدید است.
او گفت: خدمات ارائه شده در تک برندها نیز شامل پنج هزار و ۸۵۹ مورد در تله کابین، یک هزار و ۹۷۰ مورد در پارک برفی پنگوئن، ۹۶۸ مورد در تم پارک ژوراسیک، ۲۳۶ مورد در هاپان هاپاف (اتوبوس های گشت و گذار کیش)، ۲۰۶ مورد در هایلند، ۶۹ مورد در جایروکوپتر و ۶۲ مورد در بانجی جامپینگ است.
سرپرست توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هشت هزار و ۶۱۸ مورد نیز از کشتی های تفریحی شامل آکواریوم گردشگر، ایدا مارین، سیمرغ، ستاره و نهنگ سفید و کشتی های تفریحی طوطیا، تاپ تورز، اوستا، نوید و تارا دریا ارائه شده است.
زرین جویی گفت: خدمات ارائه شده در مراکز فرهنگی نیز شامل یک هزار و ۹۹۵ مورد در خانه بومیان و ۳۴۹ مورد تک بادگیر است.
این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.
پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.