رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: طرح کشت قراردادی برنج با هدف حذف دلالان در این استان اجرا می‌شود.

صالح محمدی گفت: برای نخستین بار کشت قراردادی برنج در گیلان و دیگر استان‌های شمالی با هدف حذف دست دلالان در زمان برداشت محصولات آغاز می‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان و پایداری زراعت برنج و پرداخت تسهیلات، از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی این محصول استراتژیک گیلان است.

به گفته او کشت قراردادی فرآیند تولید محصولات کشاورزی بر اساس قراردادی بین تولیدکننده و خریدار است و خریدار به شکل توافقی یا تضمینی محصول را خریداری می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: این طرح از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان و مدیریت قیمت تمام شده برنج تولید داخل اجرا می‌شود.

نهاده‌هایی که در طرح کشت قراردادی برنج در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد؛ بذر اصلاح شده برنج است.

این بذر‌های اصلاح شده برنج شامل هاشمی، شیرودی، آنام و خزر است و همچنین کود‌های پتاسه، فسفاته، ازته و سموم علف‌کش نیز در طرح کشت قراردادی برنج به کشاورزان و تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

آقای محمدی می‌گوید: خدماتی که در اختیار تولیدکننده قرار گرفته سر محصول با کشاورز حساب می‌شود و در ابتدای طرح هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت شود.

شالیکاران با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد جزئیات طرح را جویا شوند؛ برای این مدت به اندازه کافی بذر برنج تدارک دیده شده است.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.