امام جمعه سمنان:

اشتغال تحصیل‌کردگان دانشگاهی با تمرکز بر دانش‌بنیان‌ها محقق می‌شود

امام جمعه سمنان گفت: اشتغال‌آفرینی برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی یکی از مزیت‌های توجه به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: دانش بنیان بودن تولید بزرگترین مزیتی که دارد اشتغال تحصیل کردگان دانشگاهی است و تا تولید دانش بنیان نشود، اشتغال برای فرزندان دانش‌آموخته دانشگاهی خانواده‌ها فراهم نمی‌شود.

 امسال نیز تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین شعار سال تعیین شد، علت توجه به مسایل اقتصادی، فشار دشمن بر اقتصاد کشور است زیرا دشمن می خواهد مردم از نظام و کشور ناامید شوند.

 باید در اقتصاد کشور کاری کرد که اقتصاد جان بگیرد و این مساله با تمرکز بر تولید محقق می شود، به عنوان نمونه در استان سمنان بسیاری از منابع حیاتی خام فروشی می شود یعنی با تولید و صادرات می شود ارزش افزوده برای آن ایجاد کرد.

 اکنون تعداد شرکتهای دانش بنیان استان سمنان حدود ٧٠ شرکت است که در مرحله تولید قرار دارند و باید حداقل امسال دو برابر شود، اگر توانستیم تولید را زنده کنیم اشتغال جان می گیرد و از رکود خارج می شویم.

جلوگیری از واردات با منافع شخصی، استفاده از جوانان نخبه در شرکتهای دانش بنیان، و گرایش تسهیلات بانکی از بخش خدمات به علم و دانش، بخشی از مطالبات مردمی از بیان امام جمعه سمنان بود.

 ابتدا باید سیاستگذاری انجام شود، زمینه‌سازی لازم همراه با شناسایی متخصصان جوان پیگیری شود و از سویی میدان دادن به محققان و دانشمندان در طرحهای اقتصادی دنبال شود تا از خام فروشی صرف جلوگیری شود.

 از سوی دیگر بهره‌وری از انرژی باید بهبود یابد به عنوان نمونه صنایع آب‌بر در سمنان که کمبود آب دارد نباید مستقر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.