همکاری اسپیس ایکس و ناسا به دلیل نبود شرایط رقابتی کافی انتقاداتی را به همراه داشته است.

آژانس فضایی ناسا قصد دارد نه یک فرودگر، بلکه دو فرودگر مجزا برای انتقال انسان به سطح ماه بسازد. ناسا اخیراً اعلام کرد که از اسپیس ایکس، علاوه بر سیستم فرود انسانی استارشیپ فرودگر‌های دیگری را درخواست کرده است.

به گزارش slashgear، ممکن است برای ناسا عجیب به نظر برسد که بخواهد دو وسیله نقلیه بسازد که کار مشابهی را انجام دهند. با این حال، آژانس در مورد اینکه آیا هنگام اعطای قرارداد‌های خود رقابت کافی را از شرکت‌های خصوصی دعوت کرده است یا خیر، مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا این آژانس در حال حاضر تنها با شرکت اسپیس ایکس قرار داد دارد. ناسا می‌گوید که برای ایجاد فرودگر دوم ماه، رقابت بین شرکت‌های خصوصی را تضمین می‌کند.

فرودگر مخصوص ماه

بیل نلسون، مدیر ناسا در مصاحبه‌ای گفت: "ناسا تحت آرتمیس، مجموعه‌ای از ماموریت‌های پیشگامانه را روی ماه و اطراف ماه انجام خواهد داد تا برای جهش بزرگ بعدی برای بشریت آماده شود. رقابت برای موفقیت ما در سطح ماه و فراتر از آن بسیار مهم است و تضمین می‌کند که ما توانایی انجام ماموریت‌های متعدد در دهه آینده را داریم. "

طرح آرتمیس

ناسا قصد دارد اکتشاف خود در ماه را با یک ماموریت بدون سرنشین به نام Artemis I آغاز کند که آزمایشی برای موشک جدید سیستم پرتاب فضایی و کپسول Orion خواهد بود. سفینه اوریون در مداری در دور ماه قرار خواهد گرفت و سپس به زمین بازگردانده خواهد شد. در حال حاضر هدف این است که ناسا این ماموریت را تابستان ۲۰۲۲، پرتاب کند. ماموریت بعدی Artemis II خواهد بود، که یک ماموریت خدمه‌ای برای آزمایش بیشتر خواهد بود، زیرا فضاپیما قبل از بازگشت به زمین در اطراف ماه حرکت می‌کند. آرتمیس III، فرود خدمه ماه را انجام خواهد داد که برای این کار به یک فرودگر ماه نیاز است.

فرودگر ماه

یک سیستم فرود انسانی در مداری به دور ماه قرار خواهد گرفت که تیمی متشکل از چهار فضانورد شامل یک زن و یک فرد رنگین پوست به آن متصل می‌شوند، سپس به سطح ماه فرود می‌آیند و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود فقط کمتر از یک ساعت زمان نیاز است. قرار است این تیم یک هفته در ماه بماند و مشغول پیاده روی فضایی و جمع آوری نمونه شوند. ناسا اصرار دارد که توسعه ماه‌نشین‌های بیشتر به سرعت در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.