رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان گفت: از ۳۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده در رفسنجان، ۷۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

حسن حسینی گفت: مراکز گردشگری شهرستان رفسنجان از جمله بزرگ ترین خانه خشتی جهان، موزه مردم شناسی، گذر بنفشه، دریاچه شور، دره راگه، مجموعه موزه ریاست جمهوری و غیره   آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را دارند. 

به گفته او ۳ هتل، یک مهمانپذیر، ۵ واحد بوم گردی، ۱۰ مدرسه در سطح شهر در ایام نوروز، مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان گفت: واحد‌های بوم گردی در راویز، اودرج، قاسم آباد و ناصریه واقع شده اند.

به گفته او مهمانپذیر‌های ادارات، پارک‌ها و بوستان‌ها و زائرسرا‌ها نیز از حضور میهمانان نوروزی استقبال می‌کنند.

حسینی می گوید: در واحد‌های اقامتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، نظارت‌های مستمر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت می گیرد. 

حسینی گفت: حدود ۲۰ نفر راهنمای گردشگری دارای مجوز و مجرب در این شهرستان دوره‌های آموزشی را طی کرده اند. 

او به مسافران، گردشگران و همشهریانی که قصد مسافرت دارند، توصیه کرد به آژانس‌های مسافرتی و تور‌های گردشگری مجاز مراجعه کنند و به فضا‌ها و سایت‌های مجازی گردشگری که امکان کلاهبرداری از اشخاص را دارند، اعتماد نکنند.

جاذبه‌های خوش آب و هوا و طبیعی رفسنجان، شامل: روستای دره دُر، داوران، خنامان، اودرج، راویز و غیره است. همچنین خانه حاج آقا علی، کلاه فرنگی سعادت آباد، دیوار آگاه، یخدان عباس آباد، قلعه دروازه قطب آباد، بادگیر سنتی، دریاچه آرتمیا از دیگر آثار تاریخی این شهر هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار