سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از فعالیت ۱۷۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های استان جهت خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

سید موید محسن نژاد گفت: برای حمایت از توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی تاکنون ۱۷۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

به گفته او، توسعه گردشگری و حمایت از مراکز بوم‌گردی علاوه بر احیای اقتصاد روستا‌ها می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد مردم نیز داشته باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: اقامتگاه‌های بومگردی بعنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده با سرمایه گذاری کم موجب اشتغالزایی می‌شود.

او گفت: در این راستا در سال گذشته از طریق تبصره ۱۸ برای اقامتگاه بومگردی، سنتی و سایر هتل‌ها پیش‌بینی اعتبار در نظر گرفتیم تا شاهد افتتاح و تولید درآمد آن‌ها باشیم.

محسن نژاد به تاثیرگذاری یک اقامتگاه و ایجاد اشتغال برای حداقل ۴ نفر بصورت مستقیم اشاره و گفت: حضور یک گردشگری و مسافر در اقامتگاه بومگردی علاوه بر اشاعه فرهنگ آن منطقه به رونق اقتصاد صنایع دستی هم منجر می‌شود.

به گفته او، سنت و فرهنگ جوامع روستایی و محلی، عشایر، طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی و مواهب طبیعی خدادادی، شیوه زندگی موسیقی و لباس و غذای سنتی، تولیدات دامی و فراورده‌های لبنی سالم طبیعی، تولیدات صنایع دستی با ارزش، گیاهان داروئی و صنعتی وخوراکی موجود در محیط زندگی روستائیان و جامعه عشایرای همگی می‌توانند الهام بخش فعالیت‌های اقتصادی پایدار و زمینه ساز اشتغال مولد و جذب گردشگر باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از فعالیت ۷ موزه فرهنگی، تاریخی، باستان شناسی جهت بازدید مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: شهرستان شیراز با ۱۳۰ خانه مسافر و استان فارس با ۸۶ هتل، ۲۸ هتل آپارتمان، ۱۳۳ مهمانپذیر و بیش از ۲۸ اقامتگاه سنتی اسکان ۷۵۰ هزار و ۲۹۱ مسافر و گردشگر در شب را دارد.

محسن نژاد گفت: مسافران و گردشگران می‌توانند از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به شماره ۰۹۶۲۹ اطلاعات گردشگری مورد نیاز خود را دریافت و پیش از عزیمت به سفر، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب و انتقادات، شکایات و پیشنهادات را مطرح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار