استاندار آذربایجان شرقی و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان از افزایش ۲.۶ برابری بازدید از موزه‌های این خطه خبر داد.

آقای عابدین خرم در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، با بیان اینکه متوسط اقامت گردشگران در استان آذربایجان شرقی در مقایسه با پارسال با افزایش ۲۲ درصدی همراه است، گفت:در سه روز نخست نوروز، ۶۱ هزار نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان یافتند که شامل ۶۶ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان است.

در این ایام شاهد فروش ۲۸ هزار و ۱۷۵ بلیت بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آذربایجان شرقی بودیم که در این میان کلیسای سنت استپانوس با ۶هزار و ۵۰۰، موزه آذربایجان سه هزار و ۸۰۰ و موزه قاجار با ۲هزار و ۹۰۰ فروش بلیط در صدر اماکن پر بازدید استان قرار گرفتند.

 ۲ هزار و ۵۴۱ مورد اعزام اورژانس به حوادث در ایام نوروز ۱۴۰۱ انجام شد که از این میان ۲ هزار و ۸ مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و ۵۳۳ مورد تصادفی بود که از میان حوادث تصادفی ۹ هموطن جان خود را از دست دادند، آمار تلفات جاده‌ای نسبت به پارسال با کاهش ۲۵ درصدی همراه است.

 هلال احمر به ۸۲ مورد سوانح شهری، جاده‌ای و روستایی امدادرسانی کرد که از میان امدادرسانی‌های انجام شده ۳۲ مورد مربوط به برف و کولاک، ۴۲ مورد جاده‌ای، ۳ مورد شهری و یک کوهستانی بوده است که طی این عملیات‌ها به ۱۳۱ نفر اسکان داده‌شد.

 ۱۰۲ هزار و ۸۵۵ نفر به منطقه آزاد ارس وارد شدند.

۲۵ هزار و ۶۷ نفر از اماکن تاریخی و گردشگری منطقه آزاد ارس بازدید و ۲ هزار و ۵۵۵ نفر اقامت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار