دیمیتری مدودف: روسیه به دلایل زیادی حق استفاده سلاح هسته‌ای را دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه با بیان آنکه تحریم غرب علیه روسیه کارساز نیست، حق استفاده از سلاح هسته‌ای را به مسکو داد.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه، درمصاحبه اخیر خود از تحریم‌های غرب علیه روسیه انتقاد کرد و با بیان کارساز نبودن آن‌ها اعلام کرد که روسیه به دلایل زیادی حق استفاده سلاح هسته‌ای را دارد.

مدودف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: «این بسیار احمقانه است که فکر کنیم تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند تاثیرگذار باشد، این تحریم‌ها به تحکیم روسیه منجر می‌شود و مردم را در مقابل مقامات قرار نمی‌دهد.»

او در ادامه با اشاره به آنکه تحریم‌های غرب اغلب تاجران روسی که به رئیس‌جمهور این کشور نزدیک هستند را هدف قرار داده است، افزود: «بیایید از خود بپرسیم: آیا این بازرگانان بزرگ می‌توانند حتی کوچک‌ترین مقدار نفوذی در موقعیت رهبری کشور را داشته باشند؟ من به شما می‌گویم: هرگز. اما به شما می‌گویم دلایل متعددی وجود دارد که بر اساس آن روسیه حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را دارد، از جمله این دلایل حمله به روسیه یا تجاوز به زیرساخت‌های ماست که در نتیجه آن نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای روسیه فلج می‌شوند.»

مدودف در ادامه با اشاره به آنکه روسیه حق استفاده از سلاح هسته‌ای دارد، افزود: «این نشان دهنده عزم روسیه برای دفاع از استقلال و حاکمیت کشورمان است، یعنی ما به کسی کوچکترین اجازه‌ای نمی‌دهیم که شک کند هرگونه تجاوزی پاسخ درخور آن را خواهد گرفت. البته مذاکرات، حتی در سخت‌ترین شرایط، برای مسکو ارجح است. نظرسنجی‌ها بیانگر آن است که سه چهارم روس‌ها از تصمیم کرملین برای انجام عملیات نظامی در اوکراین حمایت کرده و حتی بیشتر آن‌ها از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای اتخاذ این تصمیم حمایت می‌کنند.»

در حال حاضر عملیات روسیه در اوکراین وارد ۳۱ امین روز خود شده است و غرب همچنان در تلاش است تا با تحریم‌های مختلف خود فشار بیشتری بر روسیه وارد آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیای داعشی که هفتاد هشتاد تا روس رو میکنن تو یه هتل و درا رو روشون قفل میکنن و هتل رو آتیش میزنن و اونا رو زنده زنده آتیش میزنن رو با بمب اتمی نابود کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیای جنایتکار و خود فروخته رو با بمب هیدروژنی از صفحه روزگار پاک کن
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۶:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
توده ای تو یک موجود کثیفی اگه به کشور تو هم حمله بشه خوشت میاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اولین دلیلش اینه که دیکتاتور پوتین دیوانه، کثیف ترین موجود روی زمینه. پس حق داره مردم دنیا رو با سلاح های هسته ای قتل عام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای دسته گلتون چندصد هزارنفررو بابمب اتم پودر کرد پس حرف مفت نزن
آخرین اخبار