مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از جلوگیری ورود ۵۴ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی به بازار مصرف خبرداد.

جواد اعلمی گفت: ۵۴ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان همزمان با تعطیلات نوروزی، کشف و از ورود آن‌ها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

او گفت: در قالب کشف این میزان فراورده خام دامی غیر بهداشتی تاکنون ۱۰۰ پرونده قضایی در خراسان رضوی تشکیل شده است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است که در این قالب تاکنون افزون بر ۱۱ هزار بازدید از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در استان انجام شده است.

اعلمی گفت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، به طوریکه در این مدت تاکنون ۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

او گفت: در همین چهارچوب تاکنون ۵۰ هزار قطعه از لاشه‌های طیور کشتارشده در استان نیز به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است و همچنین طی این مدت با نظارت دامپزشکی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و سه هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه و جگر می‌کنند، به طور جدی برخورد خواهد شد.

اعلمی گفت: گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی اهمیت دارد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.