در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلویزیون برنامه‌های دلخواه مردم را تولید کند

شجری کهن گفت: در ایام نوروز به ویژه این دو سالی که کرونا هم آمده است، خانواده‌ها خوراک فرهنگی نیاز دارند.

یکی از سرگرمی‌های ثابت مردم در ایام نوروز تماشای سریال و برنامه‌های تلویزیونی است. برخی از آنها هم همراه با خانواده برای تماشای فیلم های نوروزی به سینماها می روند.

شاهین شجری کهن منتقد، متناسب بودن فیلم های سینمایی با مناسبت های مهم از جمله نوروز را  خوش سلیقگی  فیلمسازان دانست اما به عقیده او  تلویزیون بیش از سینما و نمایش خانگی می تواند روی آئین های نوروز متمرکز باشد.

به گفته این منتقد، تلویزیون در سال‌های گذشته در زمینه تولیدات نوروزی بسیار فعال بوده و روندی را دنبال کرده که جزء نقطه‌های قابل دفاع و روشن صدا وسیماست؛ رویکردی که به تولید مجموعه های ماندگار مانند کلاه قرمزی منجر شد.

شجری کهن معتقد است دلیل افت کمی و کیفی آثار نوروزی تلویزیون در چند سال اخیر، نشان دهنده این است که آن عزم و برنامه ریزی که ده سال پیش وجود داشت، الان دیگر وجود ندارد و ممکن است این رویه خطرناک هم باشد. 

او تاکید کرد: باید حواسمان باشد که در ایام نوروز به ویژه این دو سالی که کرونا هم آمده است، خانواده‌ها خوراک فرهنگی نیاز دارند و رسالت تلویزوین این است که برنامه‌های دلخواه مردم از هنرمندان دلخواهشان را تولید و برای آنان پخش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار