نیرو‌های یمنی اعلام کردند ائتلاف متجاوز با حمله به بنادر غیرنظامی یمن جنایت جنگی مرتکب می‌شود، زیرا این مناطق عاری از تجهیزات است.

منابع مطلع در یمن به المیادین اطلاع دادند ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان تهدید به بمباران بنادر الحدیده، الصلیف و فرودگاه صنعا کرده است درحالی که ادعا می‌کند این مناطق نظامی‌اند، اما این تنها بهانه‌ای دروغین برای حمله به مناطق غیرنظامی یمن است.

این منابع آگاه تایید کردند که یک تیم سازمان ملل متحد می‌تواند به بندر الحدیده و الصلیف می‌رود تا اطمینان حاصل کند که این بندر عاری از هرگونه تجهیزات نظامی است. حتی برای اثبات دروغ عربستان و ائتلاف متجاوز رسانه‌های بین‌المللی می‌توانند به این مناطق بروند و از عاری بودن بنادر و فرودگاه صنعا از تجهیزات نظامی اطمنیان حاصل کنند.

گفتنی است پیشتر یک نشریه آمریکایی مدعی شده بود که آمریکا ماه گذشته رهگیر‌های ضد موشک پاتریوت به عربستان ارسال کرده است. نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود آمریکا این محموله تسلیحاتی را ماه گذشته و بعد از اینکه ارتش عربستان سعودی خواستار سلاح برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی نیرو‌های انصارالله یمن شده بود، برای سعودی‌ها ارسال کرد. با این وجود در تازه‌ترین حملات یمن به عربستان پالایشگاه آرامکو مورد هدف قرار گرفت.

شایان ذکر است هفتم فروردین ماه هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود. چندی پیش مرکز اجرایی خنثی سازی مین و بمب در یمن اعلام کرد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ میلادی حدود چهار هزار غیر نظامی بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای در این کشور که متجاوزان به یمن در حملاتشان به کار گرفته اند، کشته و یا زخمی شدند و بیشتر قربانیان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار