مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از انجام ۳۶ عملیات امدادونجات در طرح نوروزی هلال احمر کرمانشاه خبر داد.

فرزین معتمدی گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین‌ماه سال جاری ۳۶ مورد عملیات امداد و نجات توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر کرمانشاه انجام شده است.

 از ۳۶ مورد حادثه، ۲۳ مورد آن حادثه جاده‌ای، ۶ مورد کوهستان، هفت مورد مراجعه حضوری به پایگاه‌ها بوده که در آن ۱۹ مورد رهاسازی مصدوم و ۱۷ مورد انتقال به مراکز درمانی انجام شده است که در مجموع حادثه‌دیدگان ۹۶ نفر بودند.

 به گفته معتمدی، در بخش امداد و نجات ۲۱ پایگاه ثابت و متحرک بین شهری با ۴۴ دستگاه آمبولانس، خودرو نجات و تمام امکانات و تجهیزات جاده‌ای داخل پایگاه‌ها در محور‌های پرتردد در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

در استان کرمانشاه ۱۵ پایگاه شهری با ۱۵ تیم عملیاتی در پایگاه‌ها مستقر هستند که امکانات تجهیزات امدادی سه تیم واکنش سریع، تیم امداد هوایی و تیم درمان اضطراری در ستاد استان و در مجموع چهار هزار نفر در طول ایام طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین سال جاری در پایگاه‌های امداد و نجات حضور و مشارکت دارند.

استقرار ۱۵ پست نوروزی در ابتدای شهر‌ها و مراکز گردشگری و تاریخی و ارائه خدمات بشردوستانه، راهنمایی مکان‌های گردشگری، آموزش فعالیت‌های فرهنگی و آموزش بهبود رفتار‌های ترافیکی و طرح سحاب از اقدامات مهم طرح نوروزی هلال‌احمر در بخش جوانان و فعالیت‌های بشردوستانه است.

 روزانه ۷۵ نفر و مجموعه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر روز در ایام طرح مشارکت دارند و در طول ایام طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پنج فروردین‌ماه سال جاری اقدامات مهمی در زمینه فعالیت‌های بشردوستانه و اعضای جوانان انجام شده است.

اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا در سفر به ۶ هزار و ۲۸۳ نفر، اطلاع‌رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر به سه هزار و ۱۲۵ نفر، غربالگری ایمنی و سلامت مسافرین به سه هزار و ۹۵۰ نفر، راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن به سه هزار و ۷۶۰ نفر، ارائه آموزش‌های ترافیکی به سه هزار و ۱۴۰ نفر انجام شده است و این طرح تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.