آبشار تفتو در شهرستان طبس یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا در این شهرستان است که مسافرین نوروزی از آن بازدید می‌کنند.

در شهرستان طبس که یکی از پرتردد‌ترین شهرستان‌های خراسان جنوبی در ایام نوروز است، آبشار‌هایی وجود دارد که چشم هر بیننده‌ای را به این تناقض‌ها در دل کویر، خیره می‌کند.

یکی از این آبشارها، آبشار تفتو در روستای کریت است که ثبت ملی نیز شده و این روز‌ها صدای آب هایش موسیقی شادی مسافران نوروزی شده است.

آبشار تفتو از مجموع ۳ آبشار تشکیل شده که وجود نیزار‌ها و جنگل‌های بیدمشک در مسیر آن، بر زیبایی‌های خیره کننده اش افزوده است.

آبشار تفتو، منظره ای زیبا در دل کویر

یکی از گردشگران در مجموعه آبشار‌های تفتو می‌گوید: از تربت حیدریه به منظور دیدن جاذبه‌های دیدنی طبس آمده ایم و آبشار‌های تفتو هم جزو مقاصد ما بود.

او گفت: وجود چنین آبشار‌هایی آن هم در دل کویر واقعا حیرت انگیز است و کسی نمی‌تواند فکرش را هم بکند که چنین مناظری انتظارش را می‌کشد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از گردشگران می‌گوید: از قدیم طبس را به عنوان عروس کویر می‌شناخته اند و زیبایی‌های آن در مناطق شرقی ایران بی نظیر است.

او می‌گوید: باید در میان تفریحاتمان به این نکته هم توجه داشته باشیم که محیط زیست را آلوده نکنیم تا همه بتوانند از زیبایی‌های طبیعت استفاده کنند و خوش بگذرانند.

ثبت آبشار تفتو در فهرست میراث ملی کشور

نجاتیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس گفت: آبشار تفتو در امتداد رودخانه‌ای است که از روستای سرند این شهرستان به سمت کریت در جریان است.

او گفت: این آبشار خود متشکل از سه آبشار است که پارسال در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

شهرستان طبس یکی از شهرستان‌های گردشگر پذیر در خراسان جنوبی است که امسال بیشترین تعداد مسافر و بیشتر میزان از تردد را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است.

۵۳ مدرسه و ۸ هیئت مذهبی در طبس آماده اسکان مسافرین نوروزی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار